زایران خوزستانی توسط ۱۰ پرواز به جده منتقل می شوند

ˈناصر حویزاویˈ پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اهواز با اشاره به شعار حج امسال با عنوان ˈعزت، همبستگی و مسوولیت اسلامی اظهار داشت: زایران خوزستانی در قالب ۲۶ کاروان از استان راهی سرزمین وحی می شوند.

وی با بیان اینکه زایران خوزستانی امسال مدینه بعد هستند افزود: سهمیه خوزستان امسال چهار هزار و ۷۰۰ نفر است که از این تعداد دو هزار و ۴۰ نفر بانو و دو هزار و ۳۰ نفر مرد هستند.

حویزاوی مسن ترین زایر خوزستانی را با نام ˈصدیقه اسلامیˈ ۸۹ ساله و سمن فارابی ۱۷ ساله معرفی کرد.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان با اشاره به ارائه آموزش مناسک و آداب زایران برای انجام این فریضه و تبیین مسایل شرعی مربوطه ادامه داد: روحانیون کاروان ها با تبیین موازین شرعی در خصوص تزکیه اموال و بحث حلالیت طلبی زوار، آنان را برای راهی شدن به این سفر معنوی همراهی می کنند.

وی با اشاره به شعار حمایت از کار، تولید و سرمایه ملی تصریح کرد: بسیاری از زابران سوغات مورد نظر خود را از کشور عربستان خریداری می کند حال آن که می توان با توجیه صحیح آنها با بر پایی نمایشگاه هایی در داخل، از خروج ارز آنان جلوگیری کرد و به رشد کالاها و تولیدات داخلی کمک کرد.

حویزاوی با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) برلزوم خرید کالاهای داخلی توسط زوار و اجتناب از خرید کالاهای خارجی تاکید کرد.

مدیر حج وزیارت خوزستان خاطرنشان کرد: امسال ۲۲ هزار نفر از خوزستان به حج عمره و ۷۰ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند که این تعداد زایر ظرفیت خوبی را در انجام کارهای فرهنگی ایجاد می کنند و امیدواریم با همراهی و هماهنگی سایر نهادها بتوانیم برای ارائه آموزش های اجتماعی و شهروندی بهره بگیریم.

۷۱۶۱/۶۴۳/۶۴۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.