زلزله هرمزگان، روستای سایه خوش بندر خمیر را بطور کامل تخریب کرد

استاندار هرمزگان گفت: روستای سایه خوش بندر خمیر به عنوان مرکز زمین لرزه های بامداد امخروز تقریباً به طور کامل تخریب شده است.

زلزله هرمزگان، روستای سایه خوش بندر خمیر را بطور کامل تخریب کرد

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی دوستی روز شنبه در جریان بازدید از مناطق زلزله زده گفت: پیرو سه زمین لرزه بالای ۶ ریشتر و پس لرزه‌های آن که از بامداد امروز تا هم اکنون تداوم دارد همه امکانات بسیج شده است.

وی ادامه داد: مرحله اول کسب اطمینان از نبود انسان‌های زنده در زیر آوار بود که آواز برداری برای خارج کردن افراد از زیر آوار انجام شد.

وی اضافه کرد: از ساعت پنج صبح از بابت نبود افراد در زیر آوار اطمینان داریم و تاسف ما بابت از دست رفتن جان پنج نفر در این زمین لرزه است و ۱۳ نفر مصدوم ناشی از این حوادث در بیمارستان داشتیم.

رییس ستاد بحران هرمزگان گفت: به جز یک نفر از این افراد که نیاز به عمل جراحی داشت به لطف خداوند سایر مصدومان مشکلی ندارند.

گرما مانع اسکان در چادر است

دوستی خاطر نشان کرد: چادر به اندازه کافی وجود دارد و غذای گرم به میزان مورد نیاز به اهالی توزیع می‌شود، آب شرب هم تامین شده و اکنون مسأله اصلی این است که به علت گرمای بالا و شرجی شدید نمی‌توان در چادر سکنی گزید.

وی اشاره کرد: گام اول این است که یکسری چادرهای سالنی ایجاد کرد تا با بهره‌گیری از کولرهای گازی ایستاده تهیه شده از سالن های تربیت بدنی بتوان سرمایش را در این سالن جهت قابل اسکان کردن آن برای مردم تامین کنیم.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برق مورد نیاز را هم تا زمان تامین برق پایدار بایستی با ژنراتور تامین کرد و گام بعدی تهیه کولر از دستگاه های دولتی مانند آموزش و پرورش و سایر اداره‌ها است کولرهای مردم هم هست.

دوستی ابراز داشت: این اقدام ها موقتی است و نیاز است در چندماه آینده که روستای ویران شده سایه خوش نیاز به بازسازی دارد راحفظ کرد که این نیاز به تهیه کانکس دارد.

رییس ستاد بحران هرمزگان اشاره کرد: دفتر ریاست جمهوری و وزیر کشور از دقایق و ساعت‌های اولیه وقوع این حوادث طبیعی موضوع را پیگیری کرده اند و دنبال می‌کنند تا شرایط مناسبی برای مردم ایجاد کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.