زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراها

۱۰اردیبهشت،

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تهران گفت که از ۱۲ اردیبهشت بررسی صلاحیت کاندیداهای این دوره از انتخابات شوراها در هیات‌های اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، حسین طلا در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح زمان‌بندی بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا، اعتراضات و زمان تبلیغات گفت: بعد از اتمام ثبت نام کاندیداها یعنی از ۲ تا ۱۱ اردیبهشت، دستگاه‌ها به مدت ۱۰ روز مهلت برای گرفتن سوابق از مراجع استعلامی ۴ گانه ثبت احوال ، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و …. دارند و بعد از آن از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت بررسی صلاحیت کاندیداها درهیات‌های اجرایی آغاز می‌شود.

وی در عین حال گفت: با وجودی که ده روز مهلت استعلام سوابق کاندیداها از مراجع چهارگانه است اما هیات‌های اجرایی می‌تواند در همین زمان بررسی صلاحیت‌ها را انجام دهد و درصورت اخذ استعلام دیگری دوباره می‌توانند در بررسی های خود تجدید نظر کنند.

نماینده مردم تهران خاطر نشان کرد: ۱۹ اردیبهشت هیات اجرایی بررسی‌ صلاحیت‌های کاندیداها را در صورت جلسه‌ای به هیات‌های نظارت بخش و شهرستان ارائه می‌کنند، در ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت نظرات به فرمانداری‌ها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: از ۲۹ اردیبهشت تا اول خرداد مهلت ارائه شکایات معترضین به نحوه‌ی بررسی صلاحیتشان است، از ۲ تا ۱۱ خرداد هیات تجدید نظری مجددا شکایات و صلاحیت کاندیداها را در انتخابات شهر و روستا در شهرستان‌ها و استان‌ها بررسی می‌کنند.

طلا توضیح داد: اعتراضات بدان گونه بررسی می‌شود که صلاحیت رد شدگان کاندیداهای روستایی را در هیات‌های تجدید نظر شهرستان‌ها و رد شدگان کاندیداهای شهری را در هیات‌های تجدید نظر استانها مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان تهران با بیان این که ۱۲ خرداد زمان ارائه نتایج قطعی کاندیداها انتخابات شوراها به فرمانداری‌هاست گفت: از ۱۳ تا ۱۵ خرداد اسامی نامزدهای انتخاباتی منتشر می‌شود و از ۱۶ تا ۲۲ خرداد زمان تبلیغات خواهد بود، ۲۳ اردیبهشت نیز ممنوعیت تبلیغاتی است و سرانجام ۲۴ انتخابات برگزار می‌شود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.