زمان مورد نظر ۱+۵ برای مذاکره با ایران

۳۰م دیماه ،

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه منتظر پاسخ ایران برای تعیین تاریخ و محل برگزاری دور تازه مذاکرات هستیم گفت که هنوز این امیدواری وجود دارد که مذاکرات در ژانویه برگزار شود.

به گزارش ممتازنیوز، فارس به نقل از رویترز نوشت: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که ایران در تعیین تاریخ و محل برگزاری مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ قصور می‌کند اما همچنان این امیدواری وجود دارد که مذاکرات بین تهران و ۶ قدرت جهانی در اسرع وقت برگزار شود.

سخنگوی کاترین اشتون گفت: مقامات اروپایی از ماه دسامبر مرتبا با ایران در تماس بوده تا دوره تازه‌ای از مذاکرات شکل بگیرد اما تا کنون هیچ برنامه‌ای برای آن تثبیت و هماهنگ نشده است.

مایکل مان گفت: ما تاریخ و محل برگزاری مذاکرات را در ماه دسامبر پیشنهاد دادیم. وی مدعی شد که از آن زمان (دسامبر) ایران برای بازگشت به مذاکرات هر بار با پیش شرط‌های تازه به پیشنهاد ما پاسخ داده است.

مان تاکید کرد که برای تعیین نهایی تاریخ و مکان مذاکرات با تهران در تماس نزدیک هستیم.

بر اساس این گزارش، مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ طی سال قبل پیگیری شد و در سه دور مذاکره در استانبول، عراق و مسکو طرفین به بیان دیدگاه‌ها و بسته‌های پیشنهادی خود پرداختند اما توافق چندانی حاصل نشد.

رویترز نوشت: طرفین امیدوار می باشند که دور تازه مذاکرات تا اواخر ژانویه برگزار شود.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.