زنان انقلابی در محل مسابقات فرمول یک/استقرار گسترده نیروهای امنیتی در منامه

خبرگزاری آریا-با وجود تدابیر شدید امنیتی در پایتخت بحرین، شماری از زنان انقلابی خود را به محل برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک رساندند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شماری از زنان انقلابی بحرینی که کفن پوشیده بودند، موفق شدند با وجود تدابیر شدید امنیتی نظامیان رژیم آل خلیفه،خود را به محل برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در منامه برسانند و شعارهایی ضد رژیم آل خلیفه سر بدهند.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه نیز این زنان را بازداشت کردند.
از سوی دیگر ائتلاف ۱۴فوریه بحرین از مردم این کشور خواست برای اعلام وفاداری به فعالان سیاسی بازداشت شده تظاهرات و تجمع کنند.
ائتلاف ۱۴فوریه بحرین همچنین از مردم این کشور خواست به اعتراضات خود برای اعلام همبستگی با “عبدالهادی الخواجه” فعال حقوق بشر بازداشت شده، که از ۷۴ روز پیش اعتصاب غذا کرده است، ادامه دهند.
مناطق مختلف بحرین در چند روز گذشته شاهد بازداشت گروهی مردم بوده، و پادشاه دستور داده است که نیروهای امنیتی از گلوله جنگی و ساچمه ای علیه تظاهرات کنندگان بی دفاع استفاده کنند.
بحرین در حالی میزبان مسابقات اتومبیلرانی “فرمول یک” است که به گفته کارشناسان مسائل سیاسی این مسابقات با هدف انحراف افکار عمومی از جنایت های رژیم آل خلیفه در بحرین برگزار می شود.
 
استقرار گسترده نیروهای امنیتی در منامه
در همین حال منابع خبری از استقرار گسترده نیروهای امنیتی بحرین در پایتخت این کشور خبر داد.
در پی فراخوان مخالفان بحرینی برای تحصن در منطقه دپیلماتیک منامه پایتخت بحرین، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به طور گسترده در اطراف ساختمان دادگاه ها در منطقه دیپلماتیک منامه مستقر شدند.
این درحالیست که  نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با حمایت نیروهای عربستانی به سرکوب معترضان بحرینی ادامه می دهند.
بنابر اعلام فعالان حقوق بشر،نیروهای بحرینی دیروز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گلوله های جنگی استفاده کردند که به زخمی شدن شماری از معترضان بحرینی منجر شد.
 
بازداشت خبرنگاران انگلیسی در بحرین
این گزارش در حالی است که چند خبرنگار انگلیسی به دست نیروهای بحرینی در این کشور بازداشت شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک تیم متشکل از خبرنگاران شبکه خبری ۴ انگلیس روز یکشنبه بدلیل تهیه گزارشی از اعتراضات مردم بحرین توسط نیروهای ضد شورش این کشور بازداشت شدند.
بر اساس این گزارش، جاناتان میلر خبرنگار انگلیسی شبکه خبری ۴ این کشور به همراه تیم خبری خود ، پس از پوشش مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در بحرین ، با حضور در یکی از روستاهای این کشور حین تهیه گزارش از تظاهرات معترضان بحرینی توسط نیروهای رژیم آل خلیفه بازداشت شد.
جاناتان میلر پس از دستگیری در تماس با مسئولان شبکه خبری ۴ انگلیس رفتار پلیس بحرین را خشونت آمیز خواند.
مسئولان شبکه خبری ۴ انگلیس نیز ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت خبرنگاران بازداشت شده این کشور اعلام کردند که در حال مذاکره با مقامات بحرینی برای آزادی بازداشت شدگان هستند.
پیش از این دهها معترض انگلیسی در اعتراض به برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در بحرین، در شهر لندن تظاهرات کرده بودند.

 وضعیت جسمانی فعال بازداشت شده بحرینی نامساعد است
 همسر عبدالهادی الخواجه فعال بازداشت شده بحرینی می گوید: همسرش به علت ادامه اعتصاب غذا در وضعیت جسمانی بسیار بدی قرار دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، خدیجه همسر عبدالهادی الخواجه فعال بازداشت شده بحرینی که از سوی حکومت آل خلیفه به حبس ابد محکوم شده است یکشنبه شب گفت: روزانه به
همسرم تنها پنج دقیقه اجازه می دهند که با تلفن تماس برقرار کند و این درحالی است که وی به دلیل اعتصاب غذا در وضعیت نامناسب جسمی قرار داشته و از دیدار با موکلش نیز محروم است.
همسر الخواجه خاطرنشان کرد: از زمانی که همسرش را به بیمارستان نظامی منتقل کرده اند مقامات بحرینی اجازه دیدار او را با موکلش نمی دهند.
در همین حال یک فعال حقوقی بحرینی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی گفت: هدف ولیعهد بحرین که مسوول برگزاری مسابقه فرمول یک در بحرین است این بود که با برگزاری این مسابقه در کشور به دنیا بگوید در بحرین هیچ مشکلی وجود ندارد، اما با اعتراض گسترده مردم بحرین این توطئه با شکست روبرو شد.
عبدالنبی العکری رئیس تشکل شفافیت بحرین خاطرنشان کرد: بر گزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در میان تدابیر شدید امنیتی و در وضعیت فوق العاده همزمان با انعکاس تظاهرات گسترده مردم بحرین در رسانه اهی خارجی، نشانگر شکست سیاست های رژیم آل خلیفه است.

انعکاس حقایق انقلاب بحرین با برگزاری مسابقات فرمول یک
از سوی دیگر، فعال بحرینی برگزاری مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک در این کشور را فرصتی مناسب برای انعکاس حقایق جامعه بحرین توصیف کرد.
به گزارش پایگاه روسیا الیوم، “رضی الموسوی” فعال بحرینی روز دوشنبه گفت، تظاهرات دهها هزار نفری مردم بحرین در همبستگی با زندانیان سیاسی برابر وزارت دادگستری این کشور همزمان با برگزاری مسابقات اتومبیلرانی “فرمول یک ” توانست حقایق این انقلاب را به گوش جامعه جهانی برساند و برخلاف انتظار رژیم آل خلیفه ،فرصت مناسبی را برای انعکاس رسانه ای انقلاب این کشور به وجود آورد.
الموسوی با اشاره به بازداشت مجدد برخی زنان آزاد شده بحرینی افزود: نقض گسترده حقوق بشر در بحرین درحالی است که مردم این کشور در تظاهرات مسالمت آمیز خود فقط خواهان مطالبات خود از جمله دست یابی به آزادی، دموکراسی، عدالت اجتماعی و برابری و لغو محدودیتهای امنیتی هستند.

مسابقات فرمول یک؛ شکستی دیگر برای رژیم آل خلیفه
در همین حال تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد، برگزاری مسابقات اتومبیلرانی “فرمول یک” در بحرین برای رژیم آل خلیفه نتیجه ای عکس داشته است.
کامل وزانی  تحلیلگر مسائل سیاسی  گفت، هدف رژیم آل خلیفه از برگزاری مسابقات بین المللی فرمول یک در بحرین نشان دادن چهره ای آرام از این کشور بود، که البته مقامات بحرینی در اجرای این نمایش شکست خوردند.
تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد، مسابقات اتومبیلرانی “فرمول یک” بحرین برای خبرنگاران مستقل دنیا فرصتی بوجود آورد تا چهره واقعی رژیم آل خلیفه را به جهانیان معرفی کنند.

 لازم به ذکر است بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ صحنه تظاهرات مردمی ضد رژیم آل خلیفه است و تا کنون در حمله نیروهای این رژیم و نیروهای اشغالگر عربستان به معترضان ، شماری کشته و زخمی شده اند.
 
 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.