زنان حامل ژنهای جهش یافته سرطان در معرض یائسگی زودرس می باشند

۱۲ام بهمن ،
ممتاز نیوز: نتایج یک آزمایش تازه روی ۱۰۰۰ زن در آمریکا نشان داد که نوعی ژن جهش یافته سرطان با بروز یائسگی زودهنگام مرتبط است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، در این آزمایش‌ها معلوم شد زنانی که حامل نسخه‌های جهش یافته از ژن BRCA مربوط به سرطان‌های پستان و تخمدان می باشند، ممکن است چند سال زودتر از سایر زنان، یائسه شوند.

در حال حاضر پزشکان با زنانی که حامل این ژن‌های جهش یافته می باشند مشاوره می‌کنند تا اگر تمایل دارند با جراحی، تخمدان‌ها و سینه‌های آنها را بردارند و یا اینکه ابتدا تشکیل خانواده داده و بعد از این جراحی را انجام دهند اما اکنون متخصصان مرکز پزشکی سان فرانسیسکو در دانشگاه کالیفرنیا دریافته‌اند که زنان حامل این ژن‌ها با مشکل دیگری مواجه می باشند که آن هم یائسگی زودرس است.

به گزارش رویترز، دکتر میشل روسن که سرپرستی این مطالعه را عهده دار بوده می‌گوید: به طور متوسط در امریکا از هر ۶۰۰ زن یک نفر حامل دو ژن جهش یافته BRCA1 و BRCA2 است.

به گفته کارشناسان انستیتو ملی سرطان آمریکا، در زنان حامل نسخه‌های جهش یافته ژن BRCA این احتمال وجود دارد که در مرحله‌ای از زندگی، خطر ابتلا به سرطان پستان از ۱۲ درصد به ۶۰ درصد و احتمال ابتلا به سرطان تخمدان از ۱٫۴ درصد به ۱۵ تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.