زندان؛ جریمه تاخیر تحویل کتاب!

پس از دستگیری لوری تیل به زندان منتقل شد و شب را در آنجا سپری کرد و ۵ فرزند وی نیز در خانه یکی از همسایه‌ها بسر بردند. سرانجام وی با قرار دادن وثیقه ۶۱۰ دلاری از زندان خارج شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سان فرانسیسکو کرانیکل، مادری آمریکایی به دلیل تاخیر دو ساله در بازگرداندن کتاب‌ «گرگ‌و‌میش» شبی را در زندان ایالت مکزیکو سیتی گذراند و پس از قرار دادن وثیقه ۶۱۰ دلاری از زندان خارج شد.

لوری تیل که در سال ۲۰۱۰ کتاب «گرگ و میش» و دو حلقه  DVD فیلم ساخته شده از این کتاب را از کتابخانه عمومی پورتالس در ایالت نیومکزیکو به امانت گرفته بود، به دلیل تاخیر دو ساله در بازگرداندن این کتاب‌ها، توسط پلیس آمریکا دستگیر شد و مجبور شد شبی را در زندان بگذراند.

ارزش کتاب و دو حلقه DVD به امانت گرفته شده از این کتابخانه نزدیک به  ۳۶ دلار بودند. اما پس از یکسال تاخیر در بازگشت این کتاب‌ها و اخطارهای مسئولان کتابخانه، آنها تصمیم می‌گیرند از طریق مراکز قضایی این کتابها را به کتابخانه بازگردانند. اما لوری تیل در دادگاه نیز حاضر نشد و مقامات قضایی سال گذشته حکم دستگیری وی را صادر کردند.

چند روز پیش که ماموران پلیس برای دستگیری همسر لوری تیل به خانه مراجعه کرده بودند، متوجه شدند که لوری تیل نیز دارای پرونده قضایی است و باید وی را دستگیر کنند. از این رو وی را در حضور ۵ فرزند کوچکش با دستبند زدن دستگیر کردند و به زندان بردند.

وکیل مدافع تیل در خصوص دستگیری وی گفت: اخطاریه‌های کتابخانه، به آدرس خانه کودکی وی ارسال می‌شدند و اخطاریه دادگاه نیز به آدرس پیشین محل سکونت وی ارسال شده بود. از این رو وی اطلاعی از این موضوع نداشت.

پس از دستگیری لوری تیل به زندان منتقل شد و شب را در آنجا سپری کرد و ۵ فرزند وی نیز در خانه یکی از همسایه‌ها بسر بردند. سرانجام وی با قرار دادن وثیقه ۶۱۰ دلاری از زندان خارج شد.

مجموعه کتاب‌های «گرگ‌و‌میش» که تاکنون ۴ عنوان از آنها چاپ شده است، داستان تخیلی در مورد خون آشامان هستند و توسط استفنی میر نوشته شده‌اند. اولین مجموعه از این کتاب‌ها در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و به دلیل درونمایه آنها بشدت در آمریکا مشهور شدند. بر اساس آمار ارائه شده تا سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۱۱۶ میلیون نسخه از کتاب‌های این مجموعه در سراسر جهان فروخته شده‌اند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.