زنگنه: همدلی مجلس و دولت خنثی نباشد

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم تاکید کرد: در رابطه بین مجلس شورای اسلامی و دولت وحدت باید وسیله‌ای برای بهبود معیشت مردم و ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی در جامعه با تعاملی سازنده و کارا باشد.

محسن زنگنه در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بین دولت و مجلس شورای اسلامی برای پیشبرد امور بیان کرد: قطعا وجود همدلی، همراهی و وحدت بین قوای مختلف می‌تواند امنیت روانی را در جامعه بالا برده و بسترهای مناسب سرمایه‌ گذاری و رونق فعالیت‌های مختلف را فراهم کند. از سویی دیگر تعامل و همدلی بین بخش‌های مختلف آرامش را نیز برای مردم به ارمغان می‌آورد.

وی در ادامه اظهار کرد: وجود همدلی و همکاری بین مجلس شورای اسلامی و دولت می‌تواند به هم‌افزایی منجر شده و اجرای برنامه‌های هر کدام از قوا را سرعت می‌بخشد و قطعا با همکاری و تعامل، هر یک از بخش‌ها می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما نکته‌ای که وجود دارد این است که ما با دو نوع همدلی مواجه هستیم یک همدلی خنثی و دیگری همدلی موثر و کارا. در همدلی خنثی همه در ظاهر با هم همراه و همدل بوده و روابط خوبی دارند اما برآیند آن اتفاقی را برای کشور رقم نمی‌زند.

زنگنه در ادامه تاکید کرد: صرفا همدلی و وحدت نباید هدف باشد بلکه وحدت و همدلی نیز باید یک وسیله باشد. در تعامل بین دولت و مجلس شورای اسلامی نیز وحدت باید وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف برنامه‌های بالادستی، بهبود معیشت مردم، ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و اقتصادی در جامعه باشد. این نوع همدلی و تعامل کارا و موثر است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر صرفا همدلی خنثی بین مجلس شورای اسلامی و دولت شکل بگیرد و هیچ کدام از یکدیگر انتقادی نداشته و نظارتی نیز نباشد در نهایت نیز این همدلی اثری برای مردم نداشته و نارضایتی و عدم اعتماد مردم نسبت به حاکمیت رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.