زیباکلام: اصلاح‌طلبان دنبال سهم‌خواهی از روحانی نیستند

۱۲ تیرماه ۱۳،

صادق زیباکلام گفت: اصلاح‌طلبان کوچکترین انتظار و توقعی از رییس‌جمهور منتخب برای حضور در کابینه دولت یازدهم ندارند.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه “اصلاح‌طلبان حق بسیاری به گردن روحانی دارند و اگر حمایت خاتمی و انصراف عارف نبود، روحانی نمی‌توانست حدود ۱۹ میلیون رای بیاورد”، خاطرنشان کرد: با این وجود اصلاح‌طلبان برای حضور در دولت یازدهم هیچ‌گونه توقع و انتظاری از روحانی ندارند.

وی ادامه داد: اقدامات اصلاح‌طلبان در دوره انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با هدف پیشبرد دموکراسی، پایان دادن به مدیریت ناموفق اصولگرایان و نجات کشور از بحران بود و اگر امروز صحبت از سهم‌خواهی اصلاح‌طلبان می‌شود، باید بگویم که این امر، القائات اصولگرایانه است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی با تاکید بر اینکه “اصلاح‌طلبان سهمی از روحانی نمی‌خواهند”، اظهار کرد: با این وجود روحانی می‌تواند به واسطه تخصص اصلاح‌طلبان، به آنها سمت‌هایی را واگذار کند.

به گفته وی، روحانی اعضای کابینه‌اش را بر اساس معیارهای حزبی و جریانی تعیین نمی‌کند بلکه همانطور که گفته است، ملاک انتخاب وی نزدیکی اشخاص به مجموعه طیف اعتدال‌گراست.

زیباکلام همچنین گفت: در کابینه آقای روحانی هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان می‌توانند حضور داشته باشند و همچنین اشخاصی می‌توانند باشد که نه اصولگرا باشد و نه اصلاح‌طلب.

این استاد دانشگاه در پایان اظهار کرد: ملاک روحانی برای انتخاب اعضای کابینه خود علاوه بر نزدیکی به جریان اعتدال‌گرایی، شایستگی، تخصص و داشتن سابقه مدیریت است.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.