زیباکلام: انحلال مجلس بحث خطرناکی است

گردآوری شده توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز:

صادق زیباکلام گفت: اینکه قوه مجریه یا یک قوه دیگر بتوانند مجلس را منحل کنند، سابقه و روش خطرناکی است لذا حجاریان باید در این زمینه بیشتر توضیح دهد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز،صادق زیباکلام کارشناس اصلاح طلب مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، درباره سخنان اخیر سعید حجاریان مبنی بر برخورداری دولت از اختیار انحلال مجلس اظهار داشت: اینکه قوه مجریه یا یک قوه دیگر بتوانند مجلس را منحل کنند، سابقه و روش خطرناکی است. زیباکلام ادعا کرد:‌ نمی‌توان گفت هیچ کدام از نمایندگان مجلس نماینده واقعی نیستند، بالاخره از بین ۲۹۰نماینده، می‌توان ۲۰ نماینده واقعی را پیدا کرد؛ از این رو اگر بخواهیم این قدرت رابه یک قوه دیگر واگذار کنیم کار جالبی نیست.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بنده اگر جای آقای حجاریان بودم به جای اینکه به دنبال این تز و اصلاح امور از طریق انحلال مجلس باشم، سعی می‌کردم نظارت استصوابی را از شورای نگهبان سلب کنم. وی با اشاره به اینکه در برخی کشورها دولت می‌تواند مجلس را منحل کند که البته سابقه خوبی نیست، یادآور شد: بهتر است که امکان انحلال یک قوه از سوی قوای دیگر وجود نداشته باشد.

زیباکلام با بیان اینکه حجاریان نظر شخصی خود را گفته و باید در این زمینه بیشتر توضیح دهد، در پاسخ به این سوال که آیا اینگونه سخنان ضربه به جمهوریت نیست، گفت: بله، بنابراین او می‌توانست به جای انحلال مجلس بحث انتخابات بهتر را مطرح کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.