زیرساخت: قطعی کابل های بین المللی در کانال سوئز سبب کندی و اختلال در اینترنت کشور شد/ وزیر ICT گفته بود: در سال ۹۲ قطعی اینترنت نخواهیم داشت!

۱۱اردیبهشت،

 

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: در پی قطع یکی از کابل های اصلی بین المللی کانال سوئز ،اینترنت بسیاری از کشورهای منطقه و ایران با اختلال و کندی سرعت مواجه شده است.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیر ساخت ، قطعی و اختلال در سرعت اینترنت ناشی از قطعی کابل های بین المللی سوئز بوده است که به زودی با اتصال مجدد آن اختلال  و کندی سرعت قطع خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش ، قطعی کابل های بین المللی مسیر کانال سوئز با توجه به ترافیک بالای آن ، این مسیر را به عنوان یکی از مسیرهای نا امن برای ارائه خدمات مطلوب  ارتباطی به کاربران تبدیل کرده است.
 
در این اطلاعیه آمده است: شرکت ارتباطات زیر ساخت به منظور رفع این مشکل اقدام به ایجاد مسیرهای جایگزین جهت ترانزیت ارتباطات بین الملل از جمله مسیر ترانزیت شمال – جنوب از طریق پروژه ارتباطات ایران – اروپا EPEG) ) نموده است که به زودی فاز اول این پروژه افتتاح خواهد شد.
 
به گزارش ایستنا، فروردین امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی دولت تاکید کرده بود در سال ۹۲ قطعی اینترنت نخواهیم داشت. 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.