سؤال و استیضاح وزرا سیاسی‌کاری‌‌ نیست

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نماینده آمل در مجلس با بیان اینکه سؤال و استیضاح وزرا سیاسی‌کاری‌ نیست، گفت: آقایان به جای سیاسی خواندن سؤال و استیضاح از وزرا مشکلات مردم را حل کنند.

عزت‌الله یوسفیان ملا، رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی خانه ملت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به موضوع سؤال و استیضاح وزرا اظهار داشت: امروز برخی می‌گویند سؤال و استیضاح‌های وزرا امری سیاسی است، اما همگان باید بدانند که این سؤال و استیضاح‌ها امری سیاسی نبوده و برای پیگیری امور مردم است.

وی با اشاره به طرح استیضاح وزیر جهاد کشاورزی افزود: آقای حجتی امروز نمی‌داند که در مازندران چه می‌گذرد و گویا در کشور دیگری زندگی می‌کند، امروز بسیاری از کارها در روستاها انجام نمی‌شود. نماینده آمل خاطرنشان کرد: اگر وزیر نیرو آدرس یک متر لوله روستایی را داد که در دوران وی کشیده شده است، نمایندگان استیضاح خود را پس می‌گیرند. یوسفیان ملا تصریح کرد: امروز حتی یک وجب از راه‌های روستایی آسفالت نمی‌شود و برای طرح‌های هادی نیز دیوارهای خانه‌های مردم را خراب می‌کنند و حتی یک ریال اعتبار هم نمی‌دهند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در همین زمینه گفت: ممکن است در یک یا دو جا برخی سؤالات و استیضاح‌ها سیاسی باشد، اما نمی‌توان گفت که همه این اقدامات سیاسی است و اگر امروز سؤالی پرسیده می‌شود به این دلیل است که نمایندگان هنگام حضور در حوزه‌های انتخابیه نمی‌توانند جواب مردم را بدهند. وی در ادامه با درخواست از وزرا در خصوص تلاش برای حل مشکلات مردم عنوان کرد: امروز برخی از نیروهای بازنشسته را در وزارت نفت سرکار آورده‌اند و همین امر سبب بیکاری جوانان شده است، برخی می‌گویند دولت تازه سر کار آمده، اما یک سال از عمر دولت می‌گذرد، چه زمانی باید به این امور رسیدگی کرد.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه پروژه‌ها در شهرها و روستاها رها شده است، گفت: با وجود چنین وضعیتی بهتر است که آقایان نگویند استیضاح سیاسی است، ممکن است برخی سیاسیون هم در استیضاح باشند، اما هرجا موضوع سیاسی باشد خودمان آن را به اطلاع مردم می‌رسانیم، چراکه سؤال و استیضاح وزرا برای رفع مشکلات دنبال می‌شود.

— .

جوان آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.