ساخت دستگاه حس‌گر ویژه نابینایان

جام جم آنلاین: دانشجوی برتر دانشگاه پیام نور سروستان موفق به ساخت دستگاه حس گر ویژه نابینایان شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور سروستان، سمیرا اسماعیلی فر دانشجوی ورودی ۸۷ رشته حقوق موفق به ساخت دستگاه حس گر جهت استفاده نابینایان وکم بینایان شد.

اسماعیلی فر درباره این دستگاه گفت:این دستگاه علاوه بر قابلیت نرم افزاری قابلیت مکانیکی نیز دارد که بوسیله آن نابینایان وکم بینایان می‌توانند علاوه بربازی الکترونیکی شطرنج در تدریس این بازی (ایجاداشتغال)نیز از این دستگاه استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: افراد عادی نیز جهت جلوگیری از اتلاف وقت وجلوگیری از خطا درسطح  بازیهای بین المللی وجلوگیری از تقلب می‌توانند از این دستگاه استفاده نمایند.این دستگاه نه تنها مشابه  کشوری بلکه مشابه جهانی نیز نداشته وتاکنون مورد آزمایش جمعی از بهترین بازیکنان نابینای کشور قرار گرفته است.

این دانشجو ضمن تشکر ازمسئولین خواستار حمایت دانشگاه ومسئولین پیام نور استان شد..

 چاپ کتاب “چه کسی پیاده ام را وزیر کرد”و”کشف رابطه بین سال تولد وعدد۹″ازدیگر ابتکارات سمیرا اسماعیلی فراست. 

این دانشجو ضمن فعالیت در زمینه موسیقی وشطرنج در سال ۱۳۸۹موفق به ابتکار در زمینه علوم پایه، اثبات عدد۹ در روز، ماه وسال تمام تاریخ تولدها(شمسی، قمری ومیلادی) وایجاد ۲۳۴رابطه شده است که این ابتکار به فرمول روانشناسی فیثاغورث و…مرتبط شده و این موضوع پس از تایید در سازمان نخبگان موفق به ثبت اثر در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.