سازمان ملل حبس کودکان فلسطینی را در زندان های انفرادی رژیم صهیونیستی بشدت محکوم کرد

به گزارش ایرنا ریچارد فالک، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در فلسطین اشغالی با انتقاد شدید از مقام های رژیم صهیونیستی، زندانی کردن کودکان در سلول های انفرادی را نقض آشکار معیارهای بین المللی حقوق بشر دانست و گفت : اقدام اسرائیل در دستگیری و برخورد شدید با کودکان فلسطینی به شدت محکوم و غیر قابل توجیه است.

فالک فرستادن کودکان به سلول انفرادی را که روشی تنبیهی علیه اعتراض مسالمت آمیز آنهاست شدیدا حیرت انگیز توصیف کرد و از مقام های این رژیم خواست به معیارهای حقوق بشر در قبال زندانی های فلسطینی پایبند باشد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل با خطرناک خواندن رفتار این رژیم با کودکان آن را غیر انسانی و وحشیانه دانست و گفت : این اقدام غیر قانونی باعث ایجاد آسیب های جدی روانی و فیزیکی به کودکان در بند می شود.

بر اساس گزارش های اخیر سازمان ملل رژیم صهیونیستی ۱۲ درصد از کودکان فلسطینی که توسط سربازان رژیم صهیونیستی دستگیر می شوند به سلول های انفرادیی فرستاده می شوند که تحمل آن برای افراد بزرگسال هم طاقت فرساست.

گزارش های اخیر سازمان ملل تصریح می کند که کودکان فلسطینی از همان ابتدای دستگیری با بدرفتاری صهیونیست ها روبرو شده و حتی خانه و خانواده های آن ها از حمله و انتقام ماموارن این رژیم در امان نمی مانند.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی سالانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کودک فلسطینی را دستگیر و روانه زندان می کند، بنا به گزارش سازمان ملل مساله نقض حقوق کودکان فلسطینی و بدرفتاری سیستماتیک با آن ها در راستای سیاست نقض حقوق بشر فلسطینی ها توسط این رژیم اجرا می شود.

اروپام۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۲۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.