سازمان ملل خواهان حل بحران میانمار از طریق مذاکره است

خبرنگار ایرنا از سخنگوی بان کی مون پرسید واکنش سازمان ملل به نقش پلیس و مقام های امنیتی در کشتار بی رحمانه مسلمانان میانماری چه خواهد بود؟

ادواردو دل بوئه اظهار داشت : از مقام های آن کشور مصرانه می خواهیم خشونت ها را متوقف کنند و به دنبال حل بحران موجود از طریق مذاکره باشند.

وی در پاسخ سوالی دیگری مبنی بر اینکه واکنش این نهاد بین المللی به اظهارات اخیر رییس جمهور میانمار که مدعی شده است، مسلمانان میانماری شهروندان آن کشور محسوب نمی شوند و باید به اردوگاههای کار اجباری بروند، سکوت کرد و حاضر به اظهارنظر نشد.

سخنگوی بان کی مون در خصوص دستگیری گسترده مسلمانان میانماری نیز گفت : سازمان ملل در این خصوص در حال بررسی است و تا مشخص شدن نتیجه آن نمی توانم اظهار نظر کنم

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل هفته گذشته با صدور بیانیه ای نسل کشی در میانمار را محکوم کرد و خواستار توقف فوری کشتار مسلمانان آن کشور شد.

به رغم کشته شدن صدها نفر از مسلمانان میانمار شورای امنیت سازمان ملل که وظیفه امنیت جهانی را برعهده دارد، همچنان سکوت پیشه کرده است.

یک نهاد وابسته به سازمان ملل نسل کشی مسلمانان میانماری را به فلسطین آسیا تشبیه کرده است.

در یک ماه گذشته به دلیل خشونت پلیس، نیروهای امنیتی و گروههای افراطی بودایی ، بیش از صدها نفر از مسلمانان میانمار کشته، هزاران نفر ناپدید و بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی خانمان شده اند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۶۶۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.