سازمان ملی «پذیرش دانشجو» تاسیس شود

جام جم آنلاین: محمد رضا مخبر دزفولی در کارگروه تخصصی “بررسی نظام سنجش و پذیرش دانشجو در آموزش عالی کشور که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گفت:‌ یک سازمان ملی باید مسئولیت برگزاری، ‌رصد و اصلاح روند پذیرش دانشجو را برعهده گیرد.

 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:‌ کنکور که قرار بود به منزله یک پل بین آموزش و پرورش و آموزش عالی عمل کند، امروز به یک مانع در انتقال استعدادها از آموزش و پرورش به آموزش عالی تبدیل شده که باید این مانع برداشته شود.

وی ادامه داد: اصولی مانند عدالت آموزشی،‌ در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی و اجتماعی،‌ توجه به مطالعه و آموختن در دانش‌آموز در این نظام مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

مخبر دزفولی گفت: موضوع کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای بیش از دو دهه سابقه است و شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حل این موضوع آماده همکاری با مجلس شورای اسلامی است.

عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در خاتمه افزود:‌ دغدغه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعتلای آموزش عالی کشور است و به همین دلیل باید یک سازمان ملی مسئولیت برگزاری، ‌رصد، پایش و اصلاح روند پذیرش دانشجو را برعهده گیرد.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.