سازمان میراث فرهنگی، فوری وزارت نمی​شود!

به گزارش خبرآنلاین، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود از طراحان این طرح بود که می گفت گردشگری به یک صنعت پر درآمد برای کشور بدل شده است و لازم است که مجلس بر آن نظارت داشته باشد تا هم زمینه سرمایه​گذاری بیشتر در آن فراهم شود و هم هزینه​های در آن مشخص باشد.

نورالله حیدری دستنایی نماینده اردل که معتقد بود مقاصد خاصی در سازمان میراث فرهنگی دنبال می شود از ضعف مدیریت​های این سازمان سخن گفت و در حمایت از این طرح افزود: مگر نه اینکه باید اتکا به بودجه نفتی را کاهش دهیم؟ برای این کار اتکا به بودجه​های فرهنگی برآمده از جاذبه​های گردشگری کشور را که صنعتی پولساز در تمامی دنیا است را می توان جایگزین آن کرد.

حسین نقوی حسینی نماینده ورامین از مخالفان این طرح بود که می​گفت: سازمان چابک تر از وزارت است و سریعتر می تواند تصمیم گیری کند اما وزارت خانه ها درگیر کارهای دیوانی می شوند و انجام امور در آنها با کندی زیادی روبرو خواهد بود.

این طرح با قید یک فوریت ارائه شده بود که مصوب نشد. حتی اگر هم این درخواست فوریت به تصویب می​رسید به عمر مجلس هشتم قد نمی داد و به مجلس نهم موکول می​شد. این توضیحی بود که محمدرضا باهنر هم پیش از رای گیری برای آن ارائه داد و گفت: از نمایندگان خواسته بودیم که با توجه به شرایط زمانی موجود، از ارائه طر های یک فوریتی صرف نظر کنند.

البته طراحان این طرح نگفتند که تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه مجزا چه ضرورتی دارد؟ چرا در روزهای پایان عمر مجلس هشتم، یکباره چنی طرحی را ارائه دادند؟ ان هم در شرایطی که بر اساس قانون برنامه چهارم دولت مکلف به کوچک سازی و کم کردن حجم وزارتخانه هاست؟

۴۵/۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.