سالانه بیش از یک میلیارد دلار ارز را به خود اختصاص می دهد

۲۷م اسفند ،

در حال حاضر ۹۶درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید می گردد و حدود ۴ درصد داروهای دیگر از خارج به کشور وارد می گردد که همین ۴ درصد سالانه بیش از یک میلیارد و صد میلیون دلار ارز به خود اختصاص می دهد.

دکتر محمد زاده، رئیس انجمن اقتصاد دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  خوشبختانه در سی ساله قبل صنایع داروسازی رشد چشمگیری داشته اند به طوری که در حال حاضر در حوزه داروسازی و نظام دارویی کشور که مبتنی بر ژنریک است موفقیت های بسیاری را کسب کرده ایم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۹۶ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید می گردد و حدود ۳ تا ۴ درصد داروهای دیگر از خارج وارد کشور می گردد .

باید توجه داشت که بخشی از واردات این داروها به سبب این است که داروهای وارداتی دارای تکنولوژی بالایی می باشند که هنوز ما به دانش این تکنولوژی های دست نیافته ایم.

محمدزاده ادامه داد: سبب دیگر واردات این چند دارو به کشور به صرفه نبودن تولید آن ها در کشور است. در واقع پرداختن صنایع به تولید این داروها به صرفه اقتصادی صنایع نیست.

رئیس انجمن اقتصاد دارو با تاکید بر این که ما برای واردات ۴ درصد داروی مورد نیاز کشور بیش از یک میلیارد و صد میلیون دلار در سال ارز هزینه می کنیم عنوان کرد: اگر بخشی از آن ها را به تولید داخل تبدیل کنیم می توانیم ارز مصرفی را ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش دهیم./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.