سالانه ۶۵ میلیارد نخ سیگار در کشوردود می گردد

۱۶اردیبهشت،

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا مسجدی تشریح آمار مصرف دخانیات در کشور اظهار داشت: آمار و ارقام کشیدن سیگار در کشور متاسفانه بسیار دلگرم کننده نیست و سن گروه مصرف سیگار در کشور کاهش یافته است.

وی افزود: استفاده از قلیان نیز در دختران جوان گسترش یافته است و این موارد چراغ قرمزهایی است که به آن اگر توجه نکنیم در آینده دچار مشکلاتی می‌شویم. 

مسجدی در پاسخ به این پرسش که آیا روند کشیدن سیگار در کشور رصد می‌شود، تصریح کرد: به هر حال ما دنبال این مسئله هستیم و امیدواریم انشاءالله با شرایطی که پیش می‌آید بتوانیم برنامه جامع کنترل دخانیات را در کشور عملیاتی کنیم. 

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در پاسخ به این پرسش که ولی هنوز برنامه جامع کنترل دخانیات در کشور به طور کامل اجرا نشده است، اظهار داشت: به هر حال ما مشکلاتی داریم البته ما قوانین در این زمینه داریم ولی در اجرا ضعیف هستیم.

وی با اشاره به طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس) گفت: در ۶ سال اخیر دنبال اجرایی شدن این طرح بوده‌ایم ولی هنوز اجرا نشده است اما ما همچنان پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهیم.

مسجدی در پاسخ به این پرسش که آیا این مسئله درست است که سیگارهای خارجی سبب عقیم شدن می‌شود، بیان کرد: سیگار هم یک استانداردهایی دارد ولی سیگارهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود از کشورهایی وارد می‌شود که آن حدود استاندارد تولید سیگار را رعایت نمی‌کنند و به نظر می‌رسد مقدار عوارض این سیگارهای قاچاقی بسیار بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه ۶۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که ۲۵ میلیارد نخ واردات رسمی و ۳۵ میلیارد نخ تولید داخل و سایر نخ‌های سیگار قاچاق وارد می‌شود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.