سالانه ۱۴۰ میلیارد دلار کالا در بنادر تخلیه و بارگیری‌ می‌شود

۳۱فروردین۱۳،

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ارزش کالاهای تخلیه و بارگیری‌ شده در بنادر ایران را سالانه حدود ۱۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: درآمد کشور از این محل ۱۴۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید عطاء‌الله صدر – معاون وزیر راه و شهرسازی – اظهار کرد‌: ظرفیت تکمیلی بنادر در حال توسعه است که به افزایش ظرفیت قبول کالا و پیش‌بینی ظرفیت رشد تجارت کمک می‌کند.

صدر خواستار استمرار سرمایه‌گذاری و توسعه متوازن در همه بخش‌های بندری‌، دریایی و پسکرانه بندری با مشارکت بخش خصوصی شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در یک سال ۱۴۰ میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری می‌شود‌ که اگر ارزش هر تن کالا را حدود هزار دلار هم در نظر بگیریم، ارزش کالاهای تخلیه و بارگیری‌شده ۱۴۰ میلیارد دلار است.

به گفته وی هزینه تخلیه و بارگیری هر تن کالا حدود ۱۰ هزار تومان است که پنج هزار تومان آن به دولت و پنج هزار تومان آن به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

صدر با بیان اینکه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد شرکت‌ها است، گفت: سازمان بنادر تنها سازمانی است که از این درآمد ۷۰۰ میلیارد تومانی ۲۵ درصد آن را هزینه باری، لایروبی، نگهداری می‌کند و ۷۵ درصد دیگر را سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به فعال بودن ۲۰ اپراتور در بنادر کشور، گفت:‌ از بخش خصوصی خواسته‌ایم از سودی که حاصل می‌کند، در بنادر ایران سرمایه‌گذاری کند.

وی اعلام کرد: ۹۰ درصد کانتینر کشور از بندر شهید رجایی بندرعباس تخلیه و بارگیری می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.