سال گذشته،‌۱۰۰ هزار مددجو و معلول در بهزیستی توانمند شدند

‘همایون هاشمی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه این سازمان بر اساس قانون سالانه موظف به توانمند کردن ۱۰ درصد از جامعه هدف است افزود : توانمند سازی معلولان و مددجویان مورد نظر در بخش های اشتغال و مسکن بوده است.

این مقام مسوول در سازمان بهزیستی کشور گفت : این توانمند سازی اکنون در بخش های اجتماعی- فرهنگی و معیشتی- اقتصادی انجام می شود.

وی اضافه کرد: من به این مساله معتقد هستم که توانمند سازی معلولان و مددجویان در بخش فرهنگی و اجتماعی بسیار مهمتر از مباحث رفاهی و اقتصادی است.

هاشمی، توانمند سازی ۱۳ هزار زن سرپرست خانوار و بیمه شدن ۵۵ هزار نفر از این قشر را از مهمترین اقدامات بهزیستی در حوزه معیشتی و رفاهی بیان کرد.

وی با بیان اینکه ۳۱ کانون تخصصی قرآن در سراسر راه اندازی شده است،‌ افزود: این کار در راستای توانمند سازی در بخش فرهنگی برای جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی صورت گرفته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی بعد از سه دهه فعالیت نیاز به نوسازی داشت، افزود: ما بر این باور هستیم که فرد معلول باید در این موضوع متقاعد شود که حضورش در جامعه الزامی و مفید است.

هاشمی تاکید کرد: افراد معلول، انسان هایی با توانمندی و استعدادهای بسیار بالایی هستند و ترویج خدمات فرهنگی و اقتصادی بهزیستی با ورود آنان به اجتماع، محقق خواهد شد.

اجتمام**۹۱۳۴ ** ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۱۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.