سال ۹۱، سال مرگ سینمای ایران بود/ بازگشایی خانه سینما در سال ۹۲ غیرقابل پیش بینی است

۲۴م اسفند ،

بازگشایی خانه سینما در سال ۹۲ با وجود انتخابات ریاست جمهوری غیرقابل پیش بینی است.

محمدرضا لطفی لطفی منتقد سینما در خصوص بازگشایی خانه سینما و وضعیت سینما در سال ۹۱ به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سال ۹۱ برای سینمای ایران سال بسیار بدی بود و به نوعی می توان گفت: سال ۹۱ سال مرگ سینما بود.

وی افزود: سینما در سال ۹۱ ریزش مخاطب چشم گیری را تجربه کرد و این ریزش نشات گرفته از دعواهای داخلی و برونی صنفی، حمایت نکردن مسئولان و کاهش تولید در این عرصه بود.

وی اظهار داشت: نگه نداشتن حرمت هنرمندان و پیشکسوتان از دیگر موضوعاتی بود که به این ماجرا دامن زد و این موضوع در تاریخ سینمای ایران ثبت شد.

این منتقد عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل این بحران اتفاقات خانه سینما مربوط به ورود سیاست به بخش فرهنگی کشور دعواهای صنفی/حزبی و اجتماعی بود که مشکلات بسیاری را روانه حوزه سینما و هنرمندان اگر بازگشایی خانه سینما تا پایان سال ۹۱ اتفاق بیفتد می توان امید به راه اندازی مجدد آن داشت در غیر این صورت درگیر ماجراهای انتخاباتی خواهد شد و تا سرکارآمدن دولت تازه نمی توان امیدی به بازگشایی آن داشت.

لطفی تصریح کرد: اتفاقات رخ داده در حوزه سینما و خانه سینما سبب پایین آمدن شان سینمای شد و تمام این ها به سبب چند صنفی بودن آن بود خانه سینما باید یک صنف داشته باشد تا بتواند به دوستی به امور رسیدگی کند.

وی افزود: نبود خانه سینما سبب پدید آمدن مشکلات متعددی است چون سینماگر نمی داند مشکلات و حرف های خود را باید در چه محیطی حل کند و با ایده، فیلمنامه و تولیدات خود را به چه مکانی باید ارائه دهد.

لطفی خاطر نشان کرد: امیدوارم سینما بار دیگر روی پایی خود بایستد و سبب افتخار هنرمندان و مردم کشورمان باشد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.