ساماندهی ترانزیت سوخت در گمرکات هم‌مرز با عراق

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

معاون گمرک جمهوری اسلامی ایران در صدر هیئتی از مدیران کل گمرکات استان‌های هم‌مرز با عراق، با حضور در مرز تمرچین پیرانشهر بر ساماندهی ترانزیت سوخت از طریق گمرکات مرزی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بهبود ترانزیت کالا از گمرکات مرزی ایران و عراق، به‌خصوص عبور تانکرهای حامل مواد سوختی محور برنامه بازدید معاون حقوقی و نظارت گمرک از گمرکات هم‌مرز با عراق در سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بود.

این هیئت همچنین در ملاقات با مسئولان گمرک حاج‌عمران (مرز مقابل گمرک تمرچین) در مورد بهبود همکاری‌ها و افزایش هماهنگی برای ساماندهی عبور تانکرهای حامل سوخت به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

ناصر علی‌مددی جهرمی، معاون حقوقی و نظارت گمرک در این باره گفت: در مرز حاج‌عمران عراق مدیریت واحد مرزی بر عهده گمرک است و امور گذرنامه و نیروی انتظامی با نظارت این گمرک انجام می‌شود.

جهرمی افزود: در ملاقات با مسئولان گمرک حاج‌عمران عراق برای سرعت بخشیدن به عبور تانکرهای حامل سوخت از این مرز، مقرر شد صف تانکرهای حامل سوخت ترانزیتی به مقاصد مرزهای استان خراسان رضوی و سایر مرزها تفکیک شود.

این هیئت قرار است از گمرکات مرزی استان‌های کردستان و کرمانشاه نیز بازدید و مسائل و مشکلات ترانزیت کالا و سوخت را در این مناطق بررسی کند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.