ساماندهی مشاغل خانگی در جهت افزایش اشتغال

یک کارشناس اقتصادی تاکید کرد: برپایی تشکیلاتی به منظور ساماندهی مشاغل خانگی و تربیت نیروی کارآمد، رونق این مشاغل را به همراه دارد.

طاهری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به طرح هایی که چندی پیش به  منظور افزایش اشتغال زایی در کشور مطرح شده بود گفت: برای این موضوع باید طراحی ها و برنامه ریزی هایی انجام و همچنین این مشاغل باید کنترل و نظارت شوند.

وی افزود: مشاغل خانگی به دلیل کمبود امکاناتی چون مکان مناسب و هزینه های بالا نظیر میزان بالای قبض آب و برق و گاز و … و از این قبیل مشکلات نمی توانند تولید انبوه داشته باشند و همچنین نمی توانند کالا را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند زیرا برای آنها به صرفه نیست.

طاهری یک راهکار مناسب برای حل این مشکل را سرمایه گذاری بخش خصوصی در این قسمت عنوان کرد و گفت: تعاونی هایی که تحت نظارت وزارت تعاون هستند می توانند سرپرستی این مشاغل را به عهده بگیرند و دولت باید سیاست گذاری بخش خصوصی را در جهت ساماندهی مشاغل خانگی ترغیب کند.

این کارشناس خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر دولت در این زمینه افزایش دروس دانشگاهی تحت این عنوان در مراکز عالی است که می تواند پیوندی بین دانشگاه و بازار کار در راستای گسترش مشاغل خانگی به وجود آورد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی اتحاد بین دولت و بخش های خصوصی، مردم و بازار و فعال کردن دنیای مجازی مشاغل خانگی باید ساماندهی شود و نیازسنجی های مورد نیاز در این زمینه باید به شکل منسجم تری انجام شود تا مشاغل خانگی در کشور توسعه پیدا کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.