ساماندهی مشاغل خانگی در ۳۰۵ رشته شغلی

مسئول دبیرخانه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی کشور تاکید کرد: طرح ساماندهی مشاغل خانگی فقط به دنبال توسعه شغل های سنتی و محدود خانگی نیست بلکه بیش از ۳۰۰ رشته اقتصادی را شامل می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو اقتصاد، مهناز امامدادی افزود: بخش مشاغل خانگی توسعه خوبی را در کشورهای دنیا و نقش بسیار بزرگی در اقتصاد بیش از ۵۰ کشور دارد.

وی افزود: مشاغل خانگی در کشور ما رویکرد محدود و سنتی داشته است و به طور رسمی از سال ۸۹ مورد توجه قرار گرفت و با تصویب قانون مشاغل خانگی می رود که جایگاه خوبی را بدست اورد و اقتصاد خانگی را با رویکرد تولیدی به اقتصاد ملی ربط می دهد.

امامدادی گفت: مشاغل خانگی از طرح های خود اشتغالی متفاوت بوده و قرار است با ویژگی های خاصی در داخل منزل تولید شود و نباید مزاحمت های محیطی و‌ آلودگی زیست محیطی و صوتی برای ساکنان محل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در طرح ساماندهی مشاغل خانگی باید فرصت شغلی در داخل اعضای خانوار تعریف شود و محصولات تولیدی هم در مراکز ویژه های عرضه خواهد شد.

امدادی گفت: این طرح  بر رویکردهای مزیتی محور و رقابتی شدن تولدات اجرامی شود و در هر استان با توجه به مزیت هایی که دارد تسهیلات داده می شود و برای نمونه نوع مشاغل در استان های شمالی و جنوبی و مرکزی متفاوت است.

بنابراین گزارش سقف تسهیلات بانکی برای مشاغل خانگی  پنج میلیون تومان و برای خوداشتغالی ۱۰ میلیون تومان اعلام شده است.

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات، باید فرم مربوط را در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ها تکمیل و مراحل بعدی را در بانک های عامل پیگیری کنند.

قرار است تا پایان سال ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از طریق وامهای خوداشتغالی و مشاغل خانگی ایجاد خواهد شد.

با توجه به اینکه دولت امسال باید دو میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند، بیش از ۲۰ درصد از ان با توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خوداشتغالی تامین می شود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.