ساماندهی و بهبود وضعیت تقاطع بزرگراههای شهید همت و کردستان

اردیبهشت ۱۴۰۳

درکمیسیون تصویب طرح های حوزه معاونت فنی و عمرانی بررسی شد؛

کمیسیون تصویب طرح های حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، طرح ساماندهی و بهبود وضعیت تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید همت با بزرگراه کردستان را مورد تصویب قرار داد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ضمن اعلام این خبرافزود: اگر نگاهی به نقشه تقسیم بندی مناطق ۲۲گانه پایتخت بیاندازیم ، خواهیم دید که تقاطع غیرهمسطح بزرگراه های شهید همت و کردستان در مرز دو منطقه پرترافیک شهر تهران یعنی مناطق ۳ و ۶ قرار دارد.
 
مهندس میرفاضل نیکزاد با بیان آنکه مشکل ترافیکی تقاطع بزرگراه های شهید همت و کردستان را نباید در کاستی های طراحی یا تامین نشدن دسترسی ها در بعضی از جهات حرکتی جستجو کرد، یادآورشد: پایش جریان ترافیک در تقاطع همت- کردستان نشان می دهد که بخش عمده ای از گردش ها شامل حرکات ضربدری از باند توزیع جنوبی بزرگراه شهید همت به سمت باند تندروی این بزرگراه است.
 
وی دسترسی هایی همچون راستگرد خیابان شیخ بهایی به مسیر غرب به شرق بزرگراه  شهید همت و وجود کاربری های جاذب سفر مثل برج میلاد و مراکز بیمارستانی حاشیه آن را عامل افزایش حرکات ضربدری در مسیر غرب به شرق بزرگراه شهید همت، حدفاصل خیابان شهید عباسپور تا خیابان شیراز جنوبی دانست و گفت: این افزایش حرکات ضربدری در باند غرب به شرق بزرگراه شهید همت در حالی رخ می دهد که در این مسیر، دسترسی مناسبی از باند توزیع به باند تندرو وجود ندارد و در نتیجه، تحقق تمام این گردش ها در چنین محدوده وسیعی به تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه کردستان موکول می گردد اتفاقی که نتیجه ای جز تداخل و برهم زدن آرامش ترافیک شهر ندارد.
 
مدیر گروه پل و بزرگراه های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در تشریح کلیات طرح ساماندهی و بهبود وضعیت تقاطع همت- کردستان گفت: این طرح به دنبال احداث یک مسیر دسترسی از باند توزیع جنوبی به باند تندروی بزرگراه شهید همت در محلی قبل از تقاطع شیخ بهایی است تا بخشی از حرکات ضربدری ورود به باند تندرو ، در نقطه ای نرسیده به تقاطع پرترافیک همت- کردستان تامین شود.
 
به گفته وی کاهش این تداخل ترافیکی به کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران فرصت می دهد تا از طریق خشکه چینی جزایر ترافیکی، بهترین تصمیم ممکن را برای بهبود گردش های غرب به شمال و شمال به شرق اتخاذ و همچنین به عملکرد بهتر لوپ شمال به شرق کمک کنند.
 
گفتنی است پایش عملکرد تمام معابر بزرگراهی شهر تهران و اقدام برای رفع مشکلات ترافیکی از طریق اقدامات عمرانی، هدف مهمی است که تاکنون با تصویب چند طرح مهم برای بهبود و ساماندهی عملکرد شریان های اصلی شهر در کمیسیون تصویب طرح های حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران دنبال شده است./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.