سامانه‌های موشکی “یا زهرا ۳” و “قادر” با موفقیت شلیک شدند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

همزمان با سومین رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴، سامانه موشکی iبهینه‌سازی شده “قادر” و “یا زهرا ۳” با موفقیت شلیک شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران iبه منطقه رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴، در سومین روز از این رزمایش که بر صیانت از محدوده ارتفاع کم و متوسط کشور تاکید دارد، دو سامانه iبهینه‌سازی شده “قادر” و “یا زهرا ۳” با موفقیت شلیک شدند.

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش، روز قبل در نشست خبری از رونمایی این سامانه‌های موشکی برای اولین بار در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ خبر داده و گفته بود این سامانه‌ها کاملا بومی و ایرانی می باشند.

سامانه موشکی قادر با تلاش متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده که ضمن تجهیز iبه سیستم الکترواپتیک و فاصله‌یاب لیزری، توجه ویژه‌ای iبه متحرک‌سازی آن شده است.

هم‌چنین سامانه پدافندی یازهرا ۳ نیز پس از بومی‌سازی و iبهینه‌سازی iبه چرخه دفاعی کشور وارد شده و از این پس در یگان‌های نیروهای مسلح iبه کار گرفته خواهد شد.

گفتنی است، با توجه iبه حضور انواع آتشبارهای توپخانه‌هایی مانند “اسکای‌گارد” الکترواپتیک و اورلیکن، عملیاتی شدن سیستم‌های پدافند موشکی iبه همراه سامانه‌های “سام ۶” و “تور M1” سپاه پاسداران، توان دفاع کشور را در مقابل تهدیدات ارتفاع کم دشمن iبه نحو چشم‌گیری افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.