«سام» می‌تواند در عرصه دانایی نقشی موثر داشته باشد

متن این یادداشت بدین شرح است:

«در عصر ارتباطات، اطلاعات و دانایی؛ هر طرح و برنامه ای که به تسهیل ارتباط با مخاطب بیانجامد قابل ستایش است. با توجه به آسیب شناسی ها و پژوهش های صورت گرفته در ایران می توان از عوامل متعددی به عنوان چالش های فرهنگ مطالعه نام برد که تبلیغ، قیمت، معرفی و انتشار کتاب در کنار عوامل نرم افزاری از جمله مهمترین عوامل آن است تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز در بازدیدهای مکرر خود از نمایشگاه کتاب و دیدارهایی که با مسوولان کتابخانه ها، کتابدارها و مدیران حوزه فرهنگ داشته اند بارها به آن اشاره کرده و از مسوولان فرهنگی خواسته اند که با تدابیر درست و بهره جستن از ظرفیت های بسیاری که در جامعه فرهنگی موجود است و بالفعل نشده اند، در رفع این چالش ها بکوشند.

«سام» به عنوان یک فعالیت پسندیده فرهنگی می تواند به سرعت بخشیدن و تسهیل جریان اطلاعاتی جامعه که از مشکلات زیرساختی در این حوزه رنج می برد کمک کرده و در عرصه دانایی نقشی ارزنده ایفا نماید.

با ظهور سامانه اشتراک محصولات فرهنگی «سام» در حوزه فرهنگی جامعه و ارسال کتاب و سایر محصولات فرهنگی مورد علاقه مخاطبان، تنها با یک تلفن و دریافت آن در کوتاه ترین زمان ممکن و با قیمت پشت جلد – در تهران – می توان آن را آغازی نیکو برای بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی از یک سو و ارج نهادن و قدر دانی از پدیدآورندگان آثار با تخصیص درصدی از قیمت کتاب برای نویسنده از سوی دیگر، داشت.

این حرکت نوید بخش پیوند مطلوب سه ضلع اصلی این حوزه یعنی نویسنده، ناشر و مخاطب است که استمرار آن با مشارکت جدی ناشران محترم و نویسندگان فرهیخته به طور حتم امید به این فرهنگ را پرسوتر از گذشته خواهد کرد.»

شایان ذکر است ساکنان تهران برای تهیه کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند. «سام» همچنین به تازگی هفت درصد قیمت پشت جلد کتاب های خریداری شده از این سامانه را با هدف تقدیر از اهالی قلم، به نویسنده و یا مترجم کتاب ها اهدا می کند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.