سانسور اطلاعات در گوگل خواست دولت‌ها

۰۷اردیبهشت، خبرگزاری‌ها- در ۶ ماهه دوم سال ۲۰۱۲ گوگل ۲۲۸۵ درخواست از دولت‌های جهان برای پاک کردن اطلاعات مختلف انتشار یافته از طریق سرویس‌هایش را دریافت کرده است.

این درخواست ها که نسبت به قبل افزایش قابل ملاحظه ای یافته نشان می دهد که گوگل در حال تبدیل شدن به ابزاری برای اعمال سانسور دولت هاست.

این امر به خصوص از آن جهت معنا می یابد که بدانیم بیشترین درخواست ها در این زمینه از سوی دولت های آمریکا و برزیل ارائه شده است.

بر اساس آمار خود گوگل تعداد درخواست های ارسالی از سوی دولت های جهان برای پاک کردن محتوا در گوگل طی شش ماهه اول سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۸۱۱ مورد بوده است .

بسیاری از محتوای پاک شده با موضوعات سیاسی انتشار یافته و درخواست برای پاک کردن این اطلاعات هم به طور چشمگیری بیشتر شده است.

در میان کشورهای مختلف برزیل و آمریکا با طرح ۶۴۰ و ۲۶۲ درخواست رتبه های اول و دوم را به خود اختصاص داده اند. در حالی که گوگل تنها با ۲۱ درصد از درخواست های مقامات برزیلی موافقت کرده این رقم در مورد آمریکا به ۴۵ درصد می رسد.

دولت ها در ۳۰ درصد از موارد مدعی شده اند محتوایی که باید سانسور شوند توهین آمیز است. دانمارک و آرژانتین هم از جمله کشورهایی بوده اند که خواستار حذف مطالبی شده اند که رهبران سیاسی را بی اعتبار می کردند.

دولت انگلیس هم از جمله دولت هایی بوده که از گوگل خواسته مطالبی را با محتوای منفی علیه خود پاک کند. از میان درخواست های دولت انگلیس سه مورد عملی شده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.