سایت «ویکی‌لیکس» از کار افتاد

جام جم آنلاین: سایت ویکی‌لیکس که از جزئیات یکی از طرح‌های جاسوسی آمریکا از شهروندان پرده برداشته بود، مورد حمله قرار گرفت و از کار افتاد.

شبکه خبری راشاتودی در گزارشی خبر داد سایت ویکی‌لیکس که به خاطر منتشر کردن ایمیل‌هایی درباره جزئیات یک طرح جاسوسی از شهروندان آمریکا مورد توجه عموم مردم قرار گرفته بود، با «حملات توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس» از کار افتاد.

سایت ویکی‌لیکس ایمیل‌های هک‌شده گروه «انانیموس» ( به معنی بی‌نام) از شرکت پیش‌بینی‌های راهبردی آمریکا را منتشر کرده بود.

ایمیل‌های هک‌شده گروه «انانیموس» نشان می‌دهد مقامات اطلاعاتی اسبق آمریکا یک سامانه پایش طراحی کرده‌اند که از فناوری‌های بازشناسی چهره فعلی بسیار دقیق‌تر است ـ آنها این سامانه را در سرتاسر آمریکا و زیر دیش‌های اکثر مردم آمریکا نصب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایمیل‌های هک شده شرکت «پیش‌بینی استراتژیک» نشان می‌دهد اطلاعات جمع‌آوری شده از شهرهای بزرگ و نقاط برجسته سرتاسر آمریکا هر چند ثانیه به صورت دیجیتالی ثبت می‌شوند و سپس به صورت رمز درآمده و فوراً به یک پایگاه داده مرکزی در نقطه‌ای افشا نشده ارسال می‌شوند تا با اطلاعات دیگر ترکیب شوند.

این اقدامات بخشی از برنامه‌ای موسوم به «ترپ‌وایر» است که بر اساس طرح‌های شرکت «آرباکساس» ایجاد شده است ـ شرکت آرباکساس نام شرکتی در شمال ایالت ویرجینیا آمریکا است که پرسنل آن را برگزیدگان جامعه اطلاعاتی آمریکا تشکیل می‌دهند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.