ساکنان کرکوک در تظاهراتی لغو قوانین ضد ترور در عراق را خواستار شدند

۱۲م دیماه ،

alnakhil-2.jpg

ده‌ها تن از ساکنان استان کرکوک عراق امروز (سه‌شنبه) با برگزاری تظاهراتی با اعلام حمایت‌شان از مردم معترض استان الانبار خواهان لغو قوانین مبارزه با تروریسم شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری صوت‌العراق، ده‌ها تن از اعراب ساکن استان کرکوک صبح امروز تظاهراتی را با هدف اعلام همبستگی با خواسته‌های مردم استان الانبار برگزار کردند.

در این تظاهرات شرکت کنندگان اعلام کردند که از برادران عراقی‌شان در استان الانبار، موصل و تکریت حمایت می‌کنند.

تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند: دولت عراق نیز باید در اسرع وقت به خواسته‌های تظاهرکنندگان پاسخ دهد.

همچنین بیش از ۱۰۰۰ تن دیگر روز دوشنبه در شهر سامراء و رمادی تظاهرات مشابهی را برگزار کردند.

تظاهر کنندگان ضمن درخواست پایان دادن به سیاست‌های کنار گذاشتن اهل سنت از عرصه سیاست از نوری المالکی نخست وزیر عراق خواستند قوانین مربوط به مبارزه با تروریسم را که به عقیده آنها به نفع‌شان نیست، لغو کند.

همچنین جمعی از زنان استان الانبار در شهر فلوجه بزرگ‌ترین شهر این استان تظاهراتی را برگزار کرده و خواهان آزادی بازداشت‌ شدگان زن و مجازات عاملان تجاوز به این زنان شدند.

این تظاهرات با هدف رساندن صدای زنان الانبار به دولت عراق جهت آزاد ساختن همه زنان و مردان بازداشت شده، برگزار شد.

همچنین تظاهرات کنندگان اعلام کردند که از معترضان استان الانبار حمایت می‌کنند.

در همین راستا استانداری صلاح‌الدین مردم این استان را به برگزاری تظاهرات گسترده در سراسر مناطق این استان فراخوانده و تاکید کرد که تظاهر کنندگان از سر دادن شعارهای منطقه‌ای ممانعت کنند.

رئیس استانداری استان صلاح‌الدین تاکید کرد: ‌قانون اساسی به مردم حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز را می‌دهد و ما باید برای بیان خواسته‌هایمان تظاهرات کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای داخلی از هر گونه شعارهایی که به خارج از مرزهای عراق مربوط شود از جمله شعار علیه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه ممانعت کنند.

این در حالی است که پیشتر نوری المالکی به مردم استان الانبار، نینوا و صلاح‌الدین اخطار داده بود که تا قبل از وارد عمل شدن دولت به تظاهراتشان پایان دهند.

وی برگزاری چنین تظاهرات و تجمعاتی را مخالف قانون اساسی دانست.

مردم استان‌های مختلف عراق از هفته قبل در اعتراض به عملکرد دولت و در پی بازداشت رافع العیساوی وزیر امور دارایی عراق و محافظان شخصی‌اش تظاهرات مختلفی را برگزار کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.