سبد کالایی برای ۱۵میلیون خانوار

۳۰م دیماه ،

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

ممتازنیوز: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز مجلس و دولت، گفت:پیشنهاد تخصیص سبد کالایی ۶ هزار میلیارد تومانی به ۷ دهک برای شب عید و کسب درآمد ۱۰۰هزار میلیارد تومانی دولت در مرحله دوم هدفمندی مطرح است.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی حاصل از مابه‌التفاوت افزایش نرخ حامل‌های انرژی در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها مدنظر دولت است در حالی که مجلس معتقد است این افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی باید بین ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از نرخ تورم منتهی به اسفند‌ماه باشد.

وی تصریح کرد: دولت معتقد است با احتساب ارز ۱۲۲۶ تومانی، تا سقف بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل مابه‌التفاوت قیمت حامل‌های انرژی در مرحله دوم هدفمندی حاصل شود.

وی ادامه داد: اما نگاه مجلس این است که این افزایش قیمت باید بین ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از نرخ تورم منتهی به پایان سال باشد.

* اختصاص سبد کالایی به ۱۵ میلیون خانوار

جلیلی با بیان اینکه در پیشنهاد مطرح شده، اختصاص سبد کالایی با ارزش ۶ هزار میلیارد تومان به ۷ دهک درآمدی معادل ۱۵ میلیون خانوار مدنظر است، گفت: با توجه به گرانی‌های اتفاق افتاده و کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه، پیشنهاد حذف سه دهک بالا به نفع دهک‌های پایین کشور مطرح است.

وی با بیان اینکه موضوع افزایش یارانه نقدی نیز در جلسات دولت و مجلس مورد بررسی است، اظهار داشت: ترکیب کالاهایی که قرار است به صورت سبد کالا به خانوارها اختصاص یابد، توسط وزارت بازرگانی تعیین خواهد شد.

* غیبت ۴ نماینده در جلسه ساعت ۶ دولت و مجلس

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کناره‌گیری ۴ نماینده مجلس از شرکت در جلسات مشترک دولت و مجلس، گفت: روند جلسات طوری بود که دولت تلاش می‌کرد نظر ایده‌آل خود را به جمع تحمیل کند و با توجه به اینکه نگاه جهش قیمتی تند از طرف دولت مطرح بود، بعضی نمایندگان با این موضوع مخالفت کردند و از حضور در ادامه جلسات اجتناب کرده‌اند.

به گفته وی، جلسه عصر امروز مجلس و دولت ساعت ۶ برگزار خواهد شد که آخرین جلسه بوده و قرار است مجلس و دولت مباحث مطرح را جمع بندی کنند و به نتیجه برسند.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.