ستون نویس سرشناس از کار معلق شد

ستون نویس سرشناس مجله تایم و مجری معروف شبکه خبری سی.ان.ان به علت استفاده از مطلب فردی دیگر در یکی از نوشته های خود از کار معلق شد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، “فرید زکریا” به دلیل این اقدام معذرت خواهی کرده و مجله تایم نیز عذرخواهی وی را پذیرفته اما اعلام کرده که وی به مدت یک ماه از کار معلق خواهد بود.

زکریا روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مرتکب اشتباهی وحشتناک شده و تمامی گناه ها را در این رابطه به گردن گرفت.

دربیانیه ای دیگر “علی زلنکو” سخنگوی تایم اعلام کرد : مجله معذرت خواهی زکریا را پذیرفته اما به مدت یک ماه مطالب وی در این مجله چاپ نمی شود.

سخنگوی تایم در ادامه بیانیه خود اعلام داشت : عملی که زکریا انجام داده استانداردهای ما برای ستون نویس هایمان را زیرپا گذاشته . بر اساس استانداردها تایم آنچه که ستون نویس های ما می نویسند نه تنها باید بر اساس حقایق باشد بلکه باید نو و دست اول نیز باشد. دیدگاه ستون نویس های ما نیز نه تنها باید متعلق به خود آنها باشد بلکه باید کلمات به کار رفته در آن نیز متعلق به خودشان باشد.

بر اساس این گزارش، زکریا در شماره ۲۰ آگوست مجله تایم که قرار است در هفته آینده منتشر شود مطلبی درباره کنترل سلاح در آمریکا دارد و گفته می شود در این مقاله پاراگراف های وجود دارد که همانند یاداشت “جیل لپور” استاد تاریخ دانشگاه هاروارد است که در ماه آوریل در مجله نیویورک منتشر شده بود.

براساس این گزارش، زکریا در یاداشت خود با عنوان “مورد کنترل سلاح” مطلب را با پارگرافی با این جملات آغاز می کند : “آدام وینکلر، از اساتید قانون اساسی در دانشگاه یو سی ال ای تاریخ درست کنترل سلاح را تهیه کرده، و آن را اینگونه نامگذاری کرده “نبرد برای حق داشتن سلاح در آمریکا” .

بر اساس  تحقیقات آدام وینکلر، داشتن سلاح در امریکا از همان سالهالی ابتدایی جمهوریت در این کشور قانونی شده است.

برهمین اساس در نوشته استاد تاریخ دانشگاه هاروارد نیز دقیقا همین پاراگراف دیده می شود.

بنا براین گزارش، پس از آنکه در یک ماه اخیر دو حمله مسلحانه با سلاح گرم در آمریکا رخ داد و در نتیجه آن تعدادی از مردم این کشور جان باختند، بحث کنترل سلاح در این کشور بار دیگر داغ شد بطوریکه اغلب نشریات و رسانه های آمریکایی مطالبی را در این خصوص منتشر کردند.

پایگاه خبری تحلیلی سیاستنامه | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.