ست تاپ باکس آندرویدی چهار هسته‌ای

۱۲ام بهمن ، فاوانیوز: شرکت چینی Huawei که به تازگی موبایل‌های آندرویدی‌اش را وارد بازار کرده است، حالا یک ست‌تاپ باکس را به بازار معرفی کرده است.

 
این دستگاه که با نام MediaQ M310 به بازار معرفی شده است، یک دستگاه آندرویدی که برای استفاده در کنار انواع تلویزیون طراحی و تولید شده است. MediaQ M310 مبتنی بر پردازنده چهار هسته‌ای HiSilicon K3V2 بوده و از رم یک گیگابایتی و چهار گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. با این حال اما کاربران آن امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های microSD را در اختیار دارند. همچنین این دستگاه مجهز به پردازنده گرافیکی Vivante GC4000 بوده و از ورودی و خروجی HDMI با پشتیبانی از ویدئوهای ۱۰۸۰ پیکسلی، دو پورت USB 2.0، خروجی صوتی SPDIF و همچنین پورت استاندارد ۵/۳ میلیمتری بهره می‌برد.

از لحاظ نرم‌افزاری این دستگاه مبتنی بر سیستم عامل آندروید به همراه رابط کاربری مخصوص مجهز است. این رابط کاربری تازه برای عملکرد بهتر روی تلویزیون‌ها طراحی شده است، اما تفاوت این دستگاه با گوگل تی وی در این است که با استفاده از MediaQ M310 کاربران می‌توانند اکثر اپلیکیشن‌های آندرویدی را اجرا کنند، در حالی که با تلویزیون گوگل تنها می‌توان از اپلیکیشن‌های مخصوص به آن استفاده کرد. شرکت Huawei اعلام کرده است که قصد دارد این دستگاه را تا کمتر از یک ماه دیگر و با قیمت کمتر از ۸۰ دلار روانه بازار کند.

منبع: دنیای اقتصاد

فاوا نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.