سخت ترین ماراتن های جهان +عکس

دوی ماراتن یکی از معروفترین انواع مسابقات دو و میدانی است که هر ساله تعداد زیادی از افراد را به خود جلب می کند. اگر می خواهید تا با سخت ترین مسابقات دو ماراتن که در جهان برگزار می شود آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

باشگاه خبرنگاران: دوی ماراتن یکی از معروفترین انواع مسابقات دو در طول بازی های المپیک است که هر ساله تعداد زیادی از افراد را به خود جلب می کند. اما ماراتن هایی نیز در دنیا وجود دارد که کمتر کسی برای شرکت در آن داوطلب می شود. در این مطلب شما را با سخترین ماراتن های جهان آشنا خواهیم کرد.

ماراتون در برف

این مسابقه ماراتن که به طول ۴۲ کیلومتر برگزار می شود یکی از سخترین دوهای ماراتن در جهان به حساب می آید. در این مسابقه شما باید با هوای بسیار سرد، برف و بوران و طوفان های شدید دست و پنجه نرم کنید. باید از خود بپرسید که آیا می توانید با این شرایط دست و پنجه نرم کنید. این مسابقه بر روی یخ و آبهای سرد برگزار می شود.

ماراتن ۱۰۰ کیلومتری در قطب شمال

یک ماراتن دیگر در قطب شمال که سالانه در روز ۱۵ دسامبر برگزار می شود ، ماراتن ۱۰۰ کیلومتر است. این مسابقه یکی از سخترین ۱۰۰ کیلومترهای موجود در جهان است که تنها عده محدودی در دنیا توان به اتمام رساندن آن را دارند. این مسابقه در زمانی برگزار می شود که آفتاب قطبی به صورت ۲۴ ساعته در حال تابش است و همیشه شما آفتاب را در بالای سر خود دارید.

ماراتن ۲۴ ساعته نامیبیا

این مارتن به طول ۱۲۶ کیلومتر از سال ۲۰۰۸ در صحرای نامیب برگزار می شود یکی از سنگین ترین ماراتن های دنیا است. شرکت کنندگان در طول این مسابقه بایستی مسافتی در حدود ۱۲۶ کیلومتر را در مدت ۲۴ ساعت طی کنند. در طول طی مسیر شرکت کنندگان باید تمام آذوقه و وسایل مورد نیاز خود را حمل کنند. در این میان درجه حرارت در طول روز تا ۴۵ درجه سانتی گراد بالای صفر و چندین درجه زیر صفر در طول شب می رسد.

ماراتنی در دره مرگ

این ماراتن یکی دیگر از سخترین مسابقات موجود در دنیا است که هر ساله در میانه ماه جولای و به طول ۲۱۵ کیلومتر از منطقه ” Badwater Basin ” در دره مرگ در کالیفرنیا آغاز می شود و در کوه ویتنی به پایان می رسد. ارتفاع نقطه شروع از سطح دریا منفی ۸۵ متر و ارتفاع نقطه پایان ۲۵۴۸ متر از سطح دریا است. دمای هوا در طول روز در زمان برگزاری این مسابقه ممکن است به ۴۹ درجه سانتی گراد نیز برسد.

“اسپارتاتلون” ماراتن ۲۰۰ کیلومتری

این مسابقه در ساعت ۷ صبح آخرین روز جمعه در هر ماه سپتامبر در پایه های تپه های “آکروپلیس” آغاز می شود. شرکت کنندگان در ابتدا به سمت “کانال کورینس” می روند که مسافتی در حدود ۷۸٫۵ کیلومتر را در بر می گیرد. سپس شرکت کنندگان به سمت قله پارتنیو می رود که آن مسیر در حدود ۱۵۹ کیلومتر است. پس از آن نیز باید در بزرگراه “اسپارتا” به حرکت ادامه دهند تا به تابلوی ۲۰۰ کیلومتر برسند.

ماراتن شن ها

این مسابقه ماراتن از سال ۱۹۸۶ به این سو در حال برگزاری است و مدت آن ۶ روز و به طول ۲۴۵ کیلومتر است. طولانی ترین بخش این ماراتن ۹۱ کیلومتر است. طول کل مسابقه ۶ برابر یک ماراتن عادی است و به طور کلی به عنوان سخترین مسابقه پیاده روی در جهان شناخته می شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.