سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با آریا:از کاندیداتوری حداد عادل استقبال می کنیم

خبرگزاری آریا-انتخاب حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم  بستگی به برنامه های ایشان دارد.
سید رمضان شجاعی کیاسری سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا با تاکید بر این مطلب که فراکسیون رهروان ولایت هنوز به بحث انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ورود پیدا نکرده است، گفت: پس از آنکه گزینه های ریاست جمهوری رسما برای کاندیداتوری اعلام موجودیت کردند قطعا فراکسیون رهروان ولایت درباره حمایت از یک کاندیدا تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.
وی درباره کاندیداتوری حداد عادل در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: هرچه تعداد کاندیداها در انتخابات بیشتر باشد فضای انتخابات پرشورتر خواهد بود و مردم انتخاب بهتری خواهند داشت.
کیاسری تصریح کرد: به هرحال باید چند کاندیدا در انتخابات حضور داشته باشند تا در نهایت یک نفر انتخاب شود. در واقع ما یک رییس جمهور می خواهیم بنابراین انتخاب حداد عادل هم بستگی به برنامه های ایشان دارد.
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت تاکید کرد: ما از حضور حداد عادل در انتخابات استقبال می کنیم زیرا بنده معتقدم رقابت با برنامه باشد خوب است.
وی اظهار داشت: باید منتظر ماند و دید چه کسانی در انتخابات کاندیدا می شوند سپس درباره حمایت از گزینه موردنظر تصمیم گیری کنیم.
نماینده مردم ساری در بخش دیگری از این گفتگو درباره جایگزینی نظام پارلمانی به جای نظام ریاستی گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری می شود  نظام پارلمانی را جایگزین نظام ریاستی کرد اما سخنان رهبری به این معنا نبوده است که در انتخابات پیش رو ما این تغییر را اعمال کنیم.
وی تاکید کرد: این موضوع را باید به آینده واگذار کرد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود زیرا برای اعمال این تغییرات نیاز به اصلاح قانون اساسی داریم البته در حال حاضر صحبتی هم برای جایگزینی نظام پارلمانی به جای نظام ریاستی مطرح نیست.
شجاعی کیاسری با تاکید بر این مطلب که موضوع نظام پارلمانی به فراکسیون رهروان ولایت ربطی ندارد، افزود: باید لایحه نظام پارلمانی به مجلس فرستاده شود و پس از بررسی در کمیسیون شوراهای مجلس نسبت به این مساله تصمیم گیری شود البته در حال حاضر موضوعیتی ندارد که ما این موضوع را مطرح کنیم بنابراین تنها صاحبنظران  می توانند درباره شکل گیری نظام پارلمانی و نقاط ضعف و قوت آن اظهارنظر کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.