سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با آریا:دولت باید جلوی هیجانات و نوسانات ارزی را بگیرد

 خبرگزاری آریا-  علیپور با تاکید بر اینکه دولت باید با یک تدبیر مناسب جلوی این هیجانات و نوسانات ارزی را بگیرد ، ادامه داد: تعیین نرخ ارز باید کارشناسی شده باشد  وباید مصلحت های لازم در این باره اندیشیده شود.
محمد علیپور سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: بانک مرکزی بر تک نرخی بودن ارز تاکید دارد ، از جهت اینکه دو یا چند نرخی بودن ارز باعث ایجاد رانت و ایجاد فساد می شود .
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه بانک مرکزی به جهت مشکلاتی مانند دسته بندی کالاها برای تخصیص ارز بمنظور واردات و اختصاص ارز برای سایر مقولات به دنبال تک نرخی کردن ارز است ، تصریح کرد: اینکه نرخ ارز تک نرخی چه باشد هنوز از طرف بانک مرکزی اعلام نشده است.
به گفته علیپور در جلسه این هفته کمیسیون اقتصادی مجلس موضوع تعیین نرخ ارز مطرح می شود و اعضای کمیسیون نظرات خود را در این باره ارایه می دهند.
این نماینده با بیان اینکه بنده به شخصه طرفدار ارز تک نرخی هستم ، گفت:  باید نظام ارزی نیز ساماندهی شود و دولت وبانک مرکزی باید نظام ارزی را  سامان بخشند و در تخصیص ارز برای کالاهای اساسی باید هماهنگی وجود داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا اعلام شدن نرخ ارز ، افزود:این کار باعث ایجاد فشار تورمی و کاهش ارزش پول ملی می شود.
علیپور در پایان تاکید کرد: نرخ جدید نه باید به قیمت ۱۲۲۶ تومان نزدیک باشد نه به قیمت دلار ۱۸۰۰ یا ۱۹۰۰ تومان در بازار آزاد و بایستی ما بین این دوقیمت ، یک نرخ متعادل در نظر گرفته شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.