سخنگوی اشتون: مذاکرات دشواری پیش رو داریم

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکرات دربارهٔ یک توافق‌نامه جامع برای حل موضوع هسته‌ای ایران بین گروه ۱+۵ به رهبری کاترین اشتون و مقامات تهران در روز سه‌شنبه در وین آغاز می‌شود.

مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون روز جمعه در یک کنفرانس خبری در بروکسل گفت که گروه ۱+۵ و ایران ماه نوامبر سال قبل در زمینه یک برنامه اقدام مشترک به توافقی دست یافتند که گام نخست بود و اکنون مذاکرات دربارهٔ یک توافق جامع روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، مان گفت: مذاکرات دربارهٔ یک توافق جامع در زمینه برنامه هسته‌ای ایران باید صورت گیرد. ما می‌دانیم که کار فشرده و دشواری پیش‌ رو داریم.

سخنگوی اشتون افزود: هدف کلی همچنان رسیدن به یک راه‌حل جامع است که اطمینان حاصل کند برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح‌آمیز است. برنامه اقدام مشترک طول عمر شش ماهه دارد و ما امیدواریم که بتوانیم هرچه سریعتر مذاکره کنیم.

انتظار می‌رود که مذاکرات تا روز پنجشنبه ادامه داشته باشد.

طبق توافق ژنو که در تاریخ ۲۴ نوامبر سال ۲۰۲۲ مورد توافق ایران و گروه ۱+۵ قرار گرفت بخشی از تحریم‌های بین‌المللی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران در ازای تعلیق بخش‌هایی از فعالیت‌های حساس هسته‌ای ایران برداشته شدند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.