سخنگوی وزارت خارجه بامعاون دبیرکل دولت محلی شانگهای دیدار و گفتگو کرد

سخنگوی وزارت خارجه در دیدار بامعاون دبیرکل دولت محلی شانگهای، روابط سیاسی ایران و چین را خوب و استراتژیک برشمرد و گفت: شرایط اقتصادی دو کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم کامل کننده همدیگر بوده و نیازهایمان را برطرف کنیم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، رامین مهمان‌پرست سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه کشورمان که در رأس یک هیئت رسانه‌ای به چین سفر کرده است در شانگهای با “جیانگ ژو شینگ” معاون دبیرکل دولت محلی شانگهای دیدار و گفتگو کرد.

معاون دبیرکل دولت محلی شانگهای در این دیدار به روابط و دوستی دیرینه ایران و چین اشاره و بر تقویت روابط تأکید کرد.

وی همچنین گفت که حجم همکاری‌های اقتصادی ایران و شانگهای در سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشته و رشدی بالغ بر ۲۰ درصد داشته است.

مهمان‌پرست نیز در این دیدار روابط سیاسی ایران و چین را خوب و استراتژیک برشمرد و گفت: شرایط اقتصادی دو کشور به گونه‌ای است که می‌توانیم کامل کننده همدیگر بوده و نیازهایمان را برطرف کنیم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران اگر همکاری‌های اقتصادی دو کشور روند رو به رشدش را ادامه دهد، بزرگ‌ترین تأثیر را در کریدور شرق و غرب خواهد داشت.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت خارجه در توضیح بیشتر گفت‌: ایران و چین از طریق همکاری‌های دوجانبه و با کمک برخی از کشورهای آسیای مرکزی و غرب آسیا می‌توانند تحول اساسی در منطقه ایجاد کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روابط دو کشور، نقش رسانه‌ها را در شناسایی این ظرفیت‌ها و انتقال آن به افکار عمومی مهم برشمرد.

مهمان‌پرست تصویر ارائه شده توسط رسانه‌های غربی از واقعیات ایران و چین را منطبق با واقعیات ندانست و بر نقش رسانه‌ها برای بیان این واقعیات تأکید کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بر تقویت ارتباطات بین مراکز علمی و دانشگاهی دو کشور نیز تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت قابل ملاحظه شانگهای، گفت که شانگهای نقش بسیار مهمی در گسترش روابط ایران و چین ایفا می‌کند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.