سرانه مطالعه در کشور ۱۸ دقیقه است

ˈعلی اسماعیلیˈ روز یکشنبه در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه کتاب در قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته به ۶۹ هزار عنوان کتاب مجوز چاپ داریم که شامل ۱۴۰ میلیون جلد کتاب بوده است.

وی اظهارداشت: دین اسلام پرچمدار کتاب و کتابخوانی است و همه باید تلاش کنیم که وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشورمان ارتقا یابد.

اسماعیلی اضافه کرد: کتاب دروازه‌ای به روی جهان دانش و معرفت است و کتاب خوب و پرمحتوا ابزار تکامل بشریت خواهد بود.

وی افزود: با وجود مشکلات عرصه کاغذ، در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها شش درصد افت تیراژ داشته‌ایم که البته باید این مشکل هم برطرف شود.

این مقام فرهنگی با تاکید بر لزوم تولید کتاب‌های پرمحتوا، فاخر و ارزشمند عنوان کرد: هیچ کالایی جای کتاب را نمی گیرد و با وجود گسترده شدن استفاده از فضای مجازی، باز هم کتاب جایگاه خود را دارد.

اسماعیلی اضافه کرد: کتاب باید وارد زندگی تک تک افراد جامعه شود و ملت پیشتار، باسواد و با فرهنگ باید معلومات خود را با مطالعه بالا ببرد.

وی با اشاره به خرید کتب ارزشمند ادامه داد: در طول سال جاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از حوزه کتاب در کل استان های کشور صرف می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: تمام تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا است که فرهنگ ترجمه به فرهنگ تالیف تبدیل شود و طی شش ماهه نخست سال جاری ۱۴ درصد در حوزه کودک و نوجوان کاهش ترجمه را شاهد بودیم که قدم مثبتی است و باید مورد حمایت قرار گیرد.

سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در استان قزوین امسال ۱۱۰ عنوان کتاب منتشر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۱۱۴ درصد رشد برخوردار بوده است.

اسماعیلی یادآور شد: امسال به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مبلغ دو میلیارد ریال کتاب به هر استان اهدا شد که برپایی این نمایشگاهها می تواند زمینه گرایش مردم به مطالعه را بیشتر کند.

۷۳۸۹/ ۶۱۴/ ۱۶۴۴

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.