سرانه مطالعه کتاب ۱۸ دقیقه، مطالعه قرآن ودعا و کتاب و نشریات و پایگاه اینترنتیها۷۹دقیقه/ کاهش جمعیت روزنامه خوان

۱۰م آذر ،

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کاهش گرایش خواندن روزنامه و افزایش مطالعه در فضای مجازی خبر داد و گفت: تا پایان دولت دهم تلاش می‌شود ۴۰۰ کتابخانه تازه در کشور افتتاح شود.
 منصور واعظی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۰۰ کتابخانه در کشور وجود دارد و تا پایان دولت دهم این تعداد به سه هزار ۲۰۰ کتابخانه می رسد.

وی اضافه کرد: تا سال ۸۵ تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور یک هزار و ۸۰۰ کتابخانه بود و در دولت نهم و دهم دوره طلایی کتابخانه سازی در کشور بود و تا پایان دولت دهم تعداد کتابخانه‌ها به ۳ هزار و ۲۰۰ واحد می‌رسد.

واعظی ادامه داد: متراژ کتابخانه‌ها در اول دولت نهم ۶۵۰ هزار متر مربع بود که شهریور امسال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع رسید.

وی اضافه کرد: تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های کشور در زمان روی کار آمدن دولت نهم ۱۴ میلیون جلد بود که در حال حاضر به ۳۰ میلیون جلد رسیده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تعداد اعضای کتابخانه‌ها کشور را ۲٫۵ میلیون نفر اعلام و خاطرنشان کرد: این عدد اول زمان آغاز دولت احمدی‌نژاد یک میلیون نفر بود.

وی با بیان اینکه گرایش مطالعه در کشور روند صعودی دارد، ادامه داد: سرانه مطالعه در کشور ما با آمار سال ۸۷ نزدیک به ۱۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه است که در سال ۷۸ تنها هفت دقیقه بود که در حال حاضر رشد خوبی داشته است.

واعظی شاخص‌های سرانه مطالعه در کشور را خواندن کتاب، روزنامه، نشریه، قرآن و ادعیه و خواندن در فضای مجازی دانست.

وی با بیان اینکه سرانه مطالعه درکشور ما رشد خوبی داشته است تصریح کرد: سه دقیقه از این سرانه مطالعه مربوط به مطالعه درفضای مجازی است و این به جز خواندن قرآن و ادعیه است.

واعظی سرانه خواندن در کشور را ۷۹ دقیقه اعلام کرد که شامل خواندن کتاب، خواندن قرآن، روزنامه، نشریه، پایگاه اینترنتی ها و هر آنچه خواندن است می گردد که ۲۰ دقیقه آن مربوط به خواندن قرآن و ادعیه و بقیه مربوط به نشریات، مجلات و پایگاه اینترنتی ها و غیره است

وی دوره فعالیت دولت‌های نهم و دهم را دوره طلایی کتابخوانی در کشور عنوان کرد و گفت: دولت در این ۷ سال از هیچ کمکی به کتابخانه‌ها فروگذار نکرده و افزایش ۵ برابری بودجه نهاد کتابخانه‌های عمومی نشان توجه ویژه دولت به این امر است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در چهار سال قبل گرایش خواندن روزنامه کاهش و خواندن در فضای مجازی افزایش یافته است.

۱۷۱۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.