سرانه پرداخت به ایتام ماهانه ۵۱ هزار تومان است

‘علیرضا چگینی’ در گفت و گویی افزود:بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب یک میلیون و ۷۵۰ هزار خانوار به طور مستمر از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند هستند.

وی ادامه داد: از میان افرادی که بطور مستمر از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می شوند، بیش از یک میلیون نفر را زنان سرپرست خانوار، حدود ۷۰۰ هزار نفر را سالمندان و بقیه را سایر گروه های اجتماعی آسیب پذیر تشکیل می دهند.

دستیار معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: ۸۰۰ هزار نفر از فرزندان این خانوارها، تحت حمایت ارگان های مختلف هستند که از این میان ۲۷۰ هزار یتیم تحت حمایت امداد حضرت امام (ره) قرار دارند.

چگینی با اشاره به فرمان تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) از سوی حضرت امام خمینی (ره)، یادآور شد با تشکیل این نهاد، افراد زیادی در طول سال های گذشته از خدمات کمیته امداد استفاده کردند و پس از توانمندی از تحت پوشش خارج شدند.

چگینی خاطر نشان کرد تامین نیازهای عاطفی، مادی و معنوی ایتام موجب ایجاد شخصیت متعادل در این افراد می شود.

به گزارش روز شنبه اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی (ره)، وی در پایان با اشاره به توسعه کمی و کیفی در خدمات ارایه شده برای ایتام از سوی کمیته امداد، خواستار حامی یابی از سوی حامیان شد و افزود: ایتام تحت پوشش این نهاد به حمایت های عاطفی و معنوی بیش از هرچیز نیاز دارند.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۰۹۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.