سرایت بحران اقتصادی اروپا به آمریکا

خبرگزاری آریا-روزنامه گاردین در گزارشی به بررسی بحران اروپا و شیوع این بحران به آمریکا و تولیدات صنعتی این کشور پرداخته است.
به گزارش خبرگزاری آریا-روزنامه گاردین در گزارشی به قلم خبرنگار اقتصادی لری الیوت روزنامه گاردین آورده است:بروز شرایط بحرانی در کاهش تولیدات صنعتی آمریکا اداره کشور توسط اوباما را با چالش مواجه کرده است.این در حالی است که آخرین آمار بدست آمده ناشی از کاهش شدید بازده کارخانه های این کشور از زمان حادثه یازده سپتامبر بوده است.
نویسنده در ادامه آورده است:شواهد و مدارک موجود حاکی از بی تاثیری تلاش مقامات اروپایی برای حفظ حوزه یورو بر اقتصاد جهانی تاثیرات منفی را بر جای گذاشته است.
این در شرایطی است که بر اساس آمار منتشر شده توسط شاخص های کلیدی اقتصادی در امریکا حاکی از کاهش  شدید تولیدات صنعتی و برای اولین بار در سه سال اخیر حرکت صنعت تولیدات این کشوربه سوی رکود اقتصادی است.
دیروز پس از آنکه موسسه مدیریت منابع آمریکا آمارهای منفی و ناامید کننده خود در مورد اقتصاد این کشور منتشر کرد، شاخص‌های سهام در بازارهای آمریکا نیز با کاهش مواجه شد. این موسسه پیش تر آمارهایی را مبنی بر منفی بودن ارقام مربوط به چین، انگلیس و ۱۷ کشور دیگر نیز منتشر کرده بود.این در حالی است که بهای نفت نیز به شدت کاهش یافته و تقریبا به ۲ دلار در هر بشگه رسیده است.
تحلیل گران بر این باورند: کاهش شدید سفارش تولیدات آمریکا در ماه گذشته اصلی ترین عامل در بروز کاهش شاخص مدیران خرید صنعتی به کمتر از ۵۰ درصد محسوب می شود که موجبات نگرانی بسیاری از تحلیل گران را از آینده اقتصاد آمریکا فراهم  آورده است.
موسسه مدیریت منابع آمریکا اعلام کرد:این کاهش شاخص و رسیدن آن از ۴۹٫۷ به ۵۳٫۵ که پس از سال ۲۰۰۹ رخ داده ،گام برداشتن را در راستای افزایش رشد اقتصادی آمریکا بیش از پیش دشوار ساخته است.
این در حالی است که آمار بدست آمده از این میزان توسط کشور هایی نظیر چین و،انگلیس و ۱۷ کشور دیگر منفی بوده است.
این در حالی است که با وجود نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا نگرانی نامزد حزب دموکرات و جمهوری خواه برای حل این بحران در صورت پیروزی افزایش داده است.
تازه ترین امار بدست آمده از حوزه اقتصاد توسط اتحادیه اروپا حاکی از رشد بی سابقه بیکاری و تشدید بحران اقتصاد بوده است.این در حالی است که دولت آمریکا و رئیس جمهور این کشور باراک اوباما که در تلاش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد،به شدت از ورود مجدد آمریکا به شرایط رکود اقتصادی بیمناک هستند.
نویسنده افزود:مسائل اقتصادی و معیشتی مهمترین اولویت مردم آمریکا  در انتخابات ریاست‌جمهوری است، و به همین جهت ورود آمریکا به شرایط رکود می‌تواند شانس انتخاب مجدد اوباما به عنوان رئیس‌جمهور را کاهش دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.