سردار احمدی مقدم: رییس پلیس اینترپل فکر می کرد تهران یک شهر ناامن در حد بغداد و کابل است

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش تجلیل از فعالان حاضر در برگزاری اجلاس سران گفت:‌ متاسفانه برخی برگزاری چنین اجلاس بزرگی را با معیارهای مادی مقایسه می‌کنند این در شرایطی است که میهمانان هزینه‌های خود را خود پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستاورد بزرگی که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده با ارقام مالی قابل محاسبه نیست زیرا دشمن فهمید در برابر اراده ملت ایران شکست را پذیرفته و راهی جز انزوا و تحقیر ندارد. پیروزی ما در اجلاس سران پیروزی به مراتب بالاتری از موفقیت در چندین جنگ است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند که اجلاس در ایران برگزار نشود یا تضعیف شویم گفت: از نظر کیفیت بالاترین امتیاز نصیب ایران شد.

وی با اشاره به سفر رییس اینترپل به ایران گفت: این فرد تحت تاثیر تبلیغات خارجی تصور می‌کرد که تهران یک شهر ناامن در حد کابل و بغداد با خیابان‌های خاکی است. اما هنگامی که وارد ایران شد به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

احمدی‌مقدم با اشاره به تحریم‌های موجود گفت: ما نمی‌گوییم فشارها تاثیرگذار نبوده اما تاثیری که دشمنان انتظار داشتند محقق نشد و با این فشارها توانستیم کشور را به پیش ببریم و تحریم‌ها سکویی برای پرش و خودکفایی شد.

وی با بیان اینکه این اجلاس یک جمع‌بندی از ارزیابی موقعیت سیاسی جهانی ایران بود گفت: ناجا نیز توانست با مجموعه ابتکارات از تمامی مشکلات عبور کرده و با مدیریت صحیح منابع امنیت این اجلاس را تامین کند.

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی در صحنه داخلی و برای اداره سازمان و همچنین اجرای ماموریت‌های خود با هیچ محدودیتی روبرو نیست گفت: دستور داده‌ایم تا تمام پرداخت‌ها به موقع پرداخت شود. می‌توان با صرف بهینه هزینه‌ها،‌مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری از مشکلات عبور کرد. ناجا در اجرای ماموریت‌ها با هیچ مشکلی روبرو نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نیرو وظیفه تامین امنیت اجلاس را بر عهده داشتند گفت: آن چیزی که مردم دیده‌اند تنها قسمتی از تلاش‌ها بود و پشت صحنه تامین امنیت فراتر از این ارقام بود.

به گفته او ۳۰ درصد جرایم در این مدت کاهش یافته است: با توجه به تامین امنیت کامل، مجال تنفس به جریان‌های مریض و آسیب‌زا داده نشد و این در حالی بود که پلیس همزمان با اجلاس وظیفه پوشش دور دوم سفرهای تابستانی را نیز بر عهده داشت.

احمدی مقدم همچنین درباره میزان تصادفات جاده ای در تعطیلات اجلاس هم گفت: بر اساس آمارها تصادفات در پنج روز تعطیلات اجلاس نسبت به تعطیلات عید فطر ۲۷ درصد کاهش یافته است. از تمامی مردم فهیم ایران و به خصوص تهران برای حمایت و همکاری با نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.