سرقت ۱۹ میلیون ریالی از حساب بانکی/ کلاهبرداران اینترنتی در کمینند

۲۱اردیبهشت،

بازهم کلاهبرداران اینترنتی با ترفندی تکراری ۱۹ میلیون ریال وجه نقد را از حساب یکی از شهروندان به سرقت بردند .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نیمه های اردیبهشت ماه سال جاری ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان با مراجعه یکی از شهروندان این شهرستان و اعلام شکایت وی از یک کلاهبرداری به صورت کارت به کارت مطلع شدند .
 
این گزارش حاکی است ، کلاهبرداران حرفه ای با استفاده از ترفندی قدیمی و با ارسال پیامکی مبنی بر اینکه شمادر قرعه کشی بزرک طرح هزاران لبخند زمستانی برنده جایزه ۲ میلیون تومان کمک هزینه سفر زیارتی شده اید مالباخته را برای دریافت وجه اعلامی به پای عابر بانک کشانده و با دریافت شماره کارت و رمز اول و دوم کارت وی از حساب بانکی وی مبلغ ۱۹ میلیون ریال سرقت کرده اند .
 
سرهنگ محسن عطار رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر گفت : با ارجاع پرونده این کلاهبرداری به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان چابهار و با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس مشخص شد مبلغ مذکور به حساب خانمی در شهر تهران واریز شده است .
 
وی افزود : در بررسی ها و تحقیقات بیشتر ماموران پلیس آگاهی مشخص شد دارنده حساب چند سالی است که در مهاباد استان آذربایجان غربی در زندان به سر می برد .
 
این مسئول انتظامی در ادامه خاطر نشان کرد : تحقیقات بیشتر در خصوص این پرونده کلاهبرداری برای دستگیری متهمان و برگرداندن اموال مسروقه در حال انجام است .
یک نمونه از متن هایی ارسالی کلاهبرداران :
 
با عرض سلام مشترک محترم همراه اول؛ به خاطر پرداخت به موقع قبض تلفن همراه خود از طرف شرکت توسعه ارتباطات همراه اول، برنده مبالغی بصورت وجه نقد شده اید لذا جهت دریافت وجه نقدی، اطلاعات کارت خود را به شماره تلفن همراه مورد نظر ارسال نمایید.
 
سرهنگ عطار در پایان بار دیگر به شهروندان و هم استانی های عزیز در خصوص این کلاهبرداری ها اخطار داد و گفت : توصیه های این پلیس مبنی براینکه در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند، را جدی بگیرند.
و همیشه به یاد داشته باشید هیچ بانک یا نهاد دولتی، اطلاعات محرمانه حساب شما را به صورت تلفنی و یا با پیامک از شما درخواست نمی کند، در صورت برخورد با چنین مواردی از ارسال اطلاعات خودداری و مراتب را به مسئولان بانک اطلاع دهید .
 
وی افزود : شهروندان به هیچ وجه رمز های عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و پیامک هایی که از طریق شماره تلفن های معمولی همراه اول و ایرانسل برای مشتریان ارسال می شود، فاقد اعتبار بوده و نوعی کلاهبرداری است .
 
رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت ، شهروندان برای انتقال پول به کارتشان نیاز نیست به هیچ وجه به بخش انتقال وجه وارد شوند و برای بررسی حساب بانکی خود فقط از طریق درخواست موجودی اقدام کنند .
 
این مسئول انتظامی افزود : شهروندان هشیار باشند اگر شخصی به صورت تلفنی با شما تماس گرفت و قصد معامله داشت و برای واریز کردن پول به حساب شما از شما در خواست می کند این کار را از طریق عابر بانک و با تغییر منوی خودپرداز به انگلیسی انجام دهید این فرد یقینا کلاهبردار است و قصد سرقت از حساب بانکی شما را دارد . /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.