سرمایه صندوق های غیردولتی بخش کشاورزی افزایش یافت

۰۷م آذر ،

صندوق توسعه صنعت زنبورداری به عنوان پنجاهمین صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با سرمایه حدود ۳۵ میلیارد ریال و عضویت ۱۲۱ تشکل حقوقی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، عوض علیزاده معاون شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در مراسم افتتاح صندوق توسعه صنعت زنبورداری اظهار داشت: سرمایه صندوق های غیردولتی با تشکیل این صندوق از ۳۱۹٫۸ میلیارد تومان به ۳۲۳٫۲۷ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: در حال حاضر در حدود ۳۵ صندوق غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سطح شهرستان ها در حال تشکیل می باشند.

علیزاده تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی براساس ماده ۱۲ قانون تشکیل این وزارتخانه موظف است به منظور حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان این بخش، صندوق های حمایت از بخش کشاورزی را ایجاد کند.

وی افزود: در این رابطه تاکنون ۴۹ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از جمله ۳۱ صندوق استانی، ۵ صندوق تخصصی- محصولی، ۲ صندوق منطقه ای، ۲ صندوق شهرستانی و ۱۰ صندوق تخصصی در حوزه فعالیت زنان روستایی تشکیل شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کل تسهیلات ارایه شده از سوی صندوق ها به سهامداران ۱۶ هزار میلیارد ریال و کل عاملیت اعتبارات دولتی توزیع شده توسط صندوق ها ۱۲ هزار میلیارد ریال است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.