سرمایه گذاریهای جهانی برای مقابله با ایدز افزایش یافته است

سرمایه گذاریهای جهانی برای مقابله با ایدز افزایش یافته است

سازمان ملل متحد اعلام کرد: در حال حاضر ۸ میلیون بیمار به نفر درمان ضد ویروسی دریافت می‌کنند و اینکه هزینه داخلی برای مقابله با ایدز، سرمایه گذاریهای جهانی در این زمینه را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان ملل متحد در آستانه نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی ایدز که هفته آینده برگزار خواهد شد، گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد ۸ میلیون نفر در حال حاضر درمان ضد ویروسی دریافت می‌کنند و اینکه هزینه داخلی برای مقابله با ایدز، سرمایه گذاریهای جهانی در این زمینه را افزایش داده است.

گزارش مزبور با عنوان “به اتفاق به ایدز خاتمه می دهیم” اعلام می‌دارد کشورهای با درآمد کم و متوسط مبلغ ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار برای مقابله با اچ آی وی/ ایدز در ۲۰۱۱ هزینه کرده‌اند که این افزایشی ۱۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد. در عین حال هزینه بین‌المللی در سطح سال ۲۰۰۸ یعنی معادل ۸ میلیارد  و ۲۰۰ میلیون دلار ثابت مانده است.

میشل سیدیبه، مدیر اجرایی برنامه مشترک سازمان ملل متحد برای مقابله با اچ آی وی/ ایدز (UNAIDS) که ناشر گزارش مزبور است می‌گوید: هم اکنون دوران مسئولیت مشترک جهانی و پاسخگویی متقابل فرا رسیده است.

وی می‌افزاید: کشورهایی که بیش از همه درگیر این اپیدمی شده‌اند در مقابله با اچ آی وی ابتکار عمل را به دست گرفته و مدیریت نشان می‌دهند. با وجود این ثابت ماندن کمکهای جهانی کافی نیست و چنانچه بخواهیم تا به آرمان‌هایمان برسیم باید افزایش یابند.

متوقف کردن و آغاز وارونه سازی روند گسترش اچ آی وی در ایدز، در کنار دستیابی جهانی به درمان بیماری یکی از ۸ هدف توسعه هزاره است که رهبران جهان در رسیدن به آنها تا ۲۰۲۴ متعهد شدند.

بر اساس این گزارش ۸۱ کشور سرمایه گذاری داخلی خود در مقابله با ایدز را تا بیش از ۵۰ درصد بین ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ افزایش دادند. به نسبتی که اقتصادهای کشورهای با درآمد کم و متوسط رشد می‌یابد، بر سرمایه گذاری داخلی برای مقابله با ایدز نیز افزوده می‌شود.


خبرگزاری مهر RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.