“سرمایه گذاری خارجی” ظرفیت “تولید نفت” را افزایش می دهد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هم اکنون تمایل اکثر کشورها و سرمایه گذاری در حوزه نفت ایران است، و مسئله ای که در این میان وجود دارد این است که ظرفیت تولید نفت ما تنها از طریق سهول سرمایه گذاری خارجی توسعه می یابد.

سیدمهدی موسوی نژاد، نماینده مردم بوشهر و دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز،‌ با بیان اینکه دو وضعیت برای نفت ایران وجود دارد، اظهار داشت: برخی از کشورها به دنبال خریداری نفت ایران می باشند. اما آنچه که هم اکنون، بیشتر مورد استقبال سرمایه گذاری خارجی درقبال نفت ایران قرار دارد، سرمایه گذاری در میادین مشترک، با توجه به اعتبارات ما است.

وی با اشاره به شعار وزیر مبنی بر بالا بردن ظرفیت تولید نفت افزود: با افزایش سرمایه گذاری خارجی، تجهیزات و هم زیرساخت های نفتی کشور توسعه می یابد و ما از این طریق می توانیم ظرفیت تولید نفت را بالا ببریم.

موسوی نژاد با بیان اینکه بحث صادرات با سرمایه گذاری متفاوت است، تصریح کرد: آنچه که هم اکنون نیاز حوزه نفت است، مربوط به توسعه و روز شدن زیرساخت ها می شود زیرا تا زمانی که زیرساخت های نفتی با مشکل مواجه باشند، نمی توان انتظاری داشت که ظرفیت تولید افزایش یابد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.