سرمایه‌گذار هتل ۷ ستاره ایران خلع ید شد

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی روزهای اخیر به عنوان متولی ارائه پکیج سرمایه‌گذاری نخستین هتل ۷ ستاره کشور، این سرمایه‌گذار را خلع ید کرده است.

فارس: کلنگ نخستین هتل ۷ ستاره کشور ۵ سال پیش توسط رحیم مشایی در رامسر به زمین زده شد آسمان‌خراشی که قرار بود در ۶۰ طبقه، ۲۴۰ متر ارتفاع و ۲۰۰ هزار متر زیربنا ساخته شود تا به امروز حتی آجری از آن روی آجری گذاشته نشده است.

 اردیبهشت سال ۱۳۸۶ اسفندیار رحیم مشایی،‌ رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کلنگ نخستین هتل ۷ ستاره کشور را در روستای سفید تمشک شهرستان رامسر به زمین زد.

عموم پروژه‌های هتل‌سازی در کشور معمولاً‌ دوره ساخت ۵ ساله‌ای را پشت سر می‌گذارند که مشایی نیز زمان اتمام این پروژه را ۵ سال پس از زمان کلنگ‌زنی اعلام کرد و تا به امروز که بیش از ۵ سال از زمان مراسم کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

سرمایه‌گذار این پروژه از همان روز نخست، یک ایرانی مقیم خارج از کشور بود که هر بار به دلیلی آغاز پروژه را به تأخیر انداخت دلایلی از جمله عدم هماهنگی با سازمان‌هایی چون منابع طبیعی، آموزش‌و پرورش و… و در آخرین مرحله هم نبود برق و امکانات اولیه.

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری طی روزهای اخیر به عنوان متولی ارائه پکیج سرمایه‌گذاری نخستین هتل ۷ ستاره کشور، این سرمایه‌گذار را خلع ید کرده است.

قدمگاهی؛ مدیر طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در این باره اظهار داشت: پروژه‌های سرمایه‌گذاری برای اجرا زمان مشخصی دارند اما متأسفانه سرمایه‌گذار پروژه هتل ۷ ستاره سماموس، هر بار به دلیلی آغاز پروژه را به تأخیر انداخت که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم برای اینکه پروژه، راکد باقی نماند سرمایه‌گذار این پروژه را خلع ید کرد.

وی در ادامه افزود: این پروژه برای عملیاتی شدن به سرمایه‌گذار دیگری محول خواهد شد.

در حال حاضر سرمایه‌گذار این پروژه خلع ید شده است اما ضرر حاصل از ۵ سال تأخیر در انجام این پروژه را چه کسی تقبل خواهد کرد؟ آیا قانون موجود در کشور، جایی برای اخذ خسارت از سرمایه‌گذاران اینچنینی گذاشته است؟

وعده‌های ساخت آکواریوم ۸ طبقه، باند هلی‌کوپتر و… در هتل “سماموس”

نام هتل ۷ ستاره “سماموس” از نام بلندترین کوه منطقه رامسر با ارتفاعی بیش از ۳۶۰۰ متر الهام گرفته شده است که در تمام فصول سال پوشیده از برف است و در امتداد دریا بر شهرهای رودسر, کلاچای, چابکسر و رامسر اشراف دارد. محمود طالبی،‌ مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای سماموس زمانی که کلنگ این هتل ۷ ستاره را بر زمین می زند وعده ساخت این هتل را در ۷ سال می‌دهد که شامل ۲ برج است و برج اصلی آن هزار واحد اقامتی را شامل خواهد شد.

وی وعده داده بود: این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در ۱۰ طبقه که هر طبقه آن گنجایش ۱۰۰ ماشین را دارد و امکانات ارتباطی از طریق فیبرنوری است. ۱۲ سالن همایش خواهد داشت که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAD هلیکوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است.

سرمایه‌دار این پروژه با اشاره به این مطلب که معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی، ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است، گفته بود: از مهمترین ویژگی‌های این هتل آکواریوم ۸ طبقه است که از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه خواهد شد که از آب دریا تغذیه می‌کنند.

وی هزینه بهره‌برداری کامل این هتل را ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.