سرمایه گذاران بازار طلا را ترک کردند

۱۶م اسفند ،

سرمایه گذاران بازار طلا را ترک کردند | چاپ |
چهارشنبه ۱۶ اسفند ساعت ۱۱:۴۳

بینا- گمانه زنی ها نسبت به رشد اقتصاد جهان و روی آوردن سرمایه گذاران به خرید دارایی های دیگر امروز سبب شده است قیمت جهانی طلا در محدوده باریکی نوسان داشته باشد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / رویترز، اخیرا افزایش شاخص های سهام در بازارهای جهانی توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است . به طوری که شاخص میانگین صنعتی داو جونز بالاترین حد خود را به ثبت رسانده است.
طی چند ماه اخیر اکثر سرمایه گذاران در آمریکا با توجه به رشد اقتصاد جهان بازار طلا را ترک کرده و به خرید داراییهای دیگر روی آورده اند.
بر اساس این گزارش، رئیس مرکز خرید و فروش کالاهای اقتصادی ژاپن اظهار داشت: طی چند روز اخیر میزان خرید فیزیکی طلا در چین و آسیای جنوبی رشد چشمگیری داشته است.
این گزارش می افزاید، قیمت جهانی طلا امروز با رشد ۰٫۲ درصدی در محدوده ۱۵۷۸ دلار و ۸۱ سنت و هر اونس طلای آمریکا نیز با رشد ۰٫۲ درصدی در دامنه ۱۵۷۸ دلار و ۱۰ سنت داد و ستد شده است.
براین اساس ، کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده اند امروز در بازار معاملات آتی سطح حمایتی قیمت جهانی طلا ۱۵۶۸ دلار و ۸۰ سنت و سطح مقاومتی این فلز زرد ۱۶۱۹ دلار و ۴۰ سنت خواهد بود.
به طور کلی بهای اونس جهانی طلا از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی تاکنون ۶ درصد کاهش یافته و در زیر بالاترین حد خود در ماه سپتامبر یعنی ۱۹۲۰ دلار باقی مانده است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.